Europski izazivač Netflixa ima planove za brzu ekspanziju, a glavni adut su mu – nordijske drame
Europski izazivač Netflixa, Viaplay, uložio je puno truda u populariziranje na globalnoj sceni, pokušavajući privući publiku sadržajima koji, bar zasad, ne dominiraju digitalnom ponudom konkurenta iz Amerike.
Glavni paneuropski izazivač američkim streaming divovima poput Netflixa i Disneyja Plus uskoro dolazi u Britaniju, Njemačku i Kanadu te gledateljima probranog okusa nudi dodatnu dozu nordijskih drama. Nordic Entertainment Group, švedski vlasnik usluge Viaplay, ove srijede najavio je da će se do 2023. proširiti na još 16 zemalja, uključujući Austriju i Švicarsku, SAD i Nizozemsku. Usluga se koncentrira i na veliku količinu sportskog sadržaja, primjerice Premier ligu i Bundesligu, Formulu 1 i pikado.
Grupa će, doduše, u nove zemlje ući s nižom cijenom pretplate postavivši se kao izvor nordijskih drama s kasnijom mogućnošću dodavanja sportova. ‘Neamerički smo izazivač američkom streamingu i stvar je u tome da ne postoji puno usluga poput naše. Nalazimo se u jedinstvenoj poziciji i polako rastemo’, rekao je Anders Jensen, glavni izvršni direktor kompanije, u razgovoru za Financial Times.
Američke usluge poput Amazon Primea i Disneyja Plus već dominiraju europskim tržištem, a državne televizije samo pokušavaju uhvatiti korak s njima. Vlasnik Viaplaya, Nent, širi se iz nordijske baze te, primjerice, u Danskoj, Finskoj, Norveškoj i Švedskoj drži drugo mjesto – odmah iza Netflixa. Usluga trenutno ima 3,3 milijuna pretplatnika, no cilj im je do 2025. doseći njih 12 milijuna.
Viaplay u SAD dolazi ovog prosinca dok će u Nizozemsku stići iduće godine. Britanija, Njemačka, Austrija, Švicarska i Kanada dobivaju uslugu početkom 2023., nakon ovogodišnje investicije od 500 milijuna dolara. Najveći dioničar Viaplaya je norveški naftni fond, s time da je kompanija otvorena ulasku u partnerstvo s lokalnim igračima poput Britboxa, streaming usluge koju drže BBC i ITV.
Jedan od potencijalnih modela, piše Financial Times, bilo bi dozvoljavanje lokalnim partnerima da prvi prikažu serije, a odmah nakon njih preuzeo bi ih Viaplay te bi zajedno promovirali sadržaj na međunarodnoj sceni. Nent polako gradi bazu sadržaja temeljenih na raznim jezicima, poput engleskog u Britaniji ili njemačkog u Austriji i Njemačkoj. Viaplay bi prije 2025. mogao postati dostupnim u još država, pogotovo ako ne prikazuje sportske sadržaje u njima. ‘Sportske sadržaje ne prikazujemo u startu iz više razloga. Jedan je vrijeme prikazivanja, a drugi distribucijska prava. Investiranje u sport na teritorijima poput Britanije i Njemačke vrlo je skupo’, rekao je Jensen.
Jedan od načina približavanja lokalnom ukusu prikazivanje je nišnih sportova. Primjerice, preko 800.000 ljudi u Nizozemskoj gledalo je prošlotjedni turnir u pikadu – za koji je Viaplay dobio prava. Nent je uvjeren da će zaraditi na toj niši s obzirom na to da su svi vezani troškovi već pokriveni. Prihodi bi trebali porasti za 20 posto do 2025. dok bi postotak zarade za nordijske zemlje mogao doseći 15 posto za vrijeme proboja na druga tržišta, piše Tportal.