Bilan: “Tražimo da se napad na profesora tretira kao napad na policajca. Na nas se učenici mogu derati bez ikakvih sankcija”

Slučaj pokušaja trovanja profesorice u zadarskoj Školi primijenjene umjetnosti i dizajna otvorio je pitanje poštovanja autoriteta nastavnika. Je li se sa socio-ekonomskim promjenama promijenio i odnos prema školi, klasičnom znanju, samim time i profesorima koji su u službi prenošenja obrazovnog sadržaja?
Jere Bilan, sindikalni predstavnik zaposlenih u srednjim školama Zadarske županije osvrnuo se na ‘ozbiljan i opasan’ incident koji se za nastavnog sata dogodio u zgradi u Parku Vladimira Nazora.
– Tu treba zauzeti oštar stav. Kao profesori, imamo određen stupanj zaštite od strane državnih institucija, ali napad na nastavnika i dalje se ne tretira kao napad na primjerice policajca. Kada vas policijski dužnosnik zaustavi na ulici i traži osobne dokumente neće vam pasti napamet da se na njega derete, dok se na profesore, kada dodjeljuju ili zaključuju negativne ocjene, učenici mogu derati bez ikakvih sankcija. Ono što bismo mi htjeli, jest da se taj dio regulira te da se napad na nastavnika tretira kao napad na službenu osobu. Tada bi bilo puno manje incidenata ovog tipa, mišljenja je Bilan.
U odnosu učenika i nastavnika dobro uspostavljene i iskomunicirane uloge i granice preduvjet su kvalitetnog nastavnog procesa. Iako se sve češće može čuti da je status naših profesora postao mizeran, Bilan ima dobra iskustva iz razreda.
– Dosta stvari počiva na samom kolegi. Neki su blagi, drugi oštri i zahtjevni… Novim generacijama znanje je dostupno na raznorazne načine, a naš zadatak je da ne zaostajemo za trendovima. Osobno imam dobro iskustvo kroz praksu. Učenici poštuju nastavnike i usprkos svemu još uvijek visoko kotiramo u društvu. Učenicima smo i roditelji i staratelji i odgajatelji istovremeno. Godina iza nas bila je posebno teška i ono što sa sigurnošću mogu zaključiti jest da se zbog on line nastave dosta toga promijenilo, jer odgojne komponentne nema kroz ovaj vid rada s mladima, zaključuje Bilan.