Na autoceste stiže više od 1100 super kamera; Alarm se uključuje nekoliko sekundi nakon sumnjivog događaja
Vožnja u krivom smjeru, pješak ili zaustavljeno vozilo na autocesti neke su od opasnosti u prometu na koje će najmoderniji sustav automatske detekcije incidenata (AID) koji nabavljaju Hrvatske autoceste za samo nekoliko sekundi alarmirati HAC-ove djelatnike u centrima za nadzor i sigurnost prometa.
HAC će u sklopu projekta Rekonstrukcija i novelacija sustava videonadzora i sustava videodetekcije na autocestama pod njegovom nadležnošću postaviti 1129 kamera, piše Večernji list.
Podaci i o razmaku
Naknadno će se postaviti dodatne kamere za tu svrhu i na dionicama autoceste Rijeka – Zagreb i Rijeka – Rupa s obzirom na to da je tvrtka ARZ pripojena HAC-u. Ukupna vrijednost te nabave procijenjena je na 55 milijuna kuna. AID detektira incident i generira alarm nekoliko sekundi nakon incidenta što omogućava upozoravanje operatera kako bi se spriječio sekundarni incident. AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje mjesto incidenta operateru i sve snima, a kamere pokrivaju minimalno tri prometna traka i jedan zaustavni trak. Osim već navedenih incidenata, AID upozorava na zagušenje prometa, sporo vozilo te gubitak vidljivosti. U tunelu se oglasi alarm kada se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima zbog požara. Sustav može prikupljati i podatke o klasifikaciji vozila, prosječnoj brzini, vremenu putovanja, razmaku vozila… Nove kamere imat će motorizirani varifokalni objektiv, IC reflektor, imat će mogućnost minimalno 25 sličica u sekundi… HAC ima Središnji centar za nadzor i vođenje prometa na autocestama koji povezuje sve regionalne centre za nadzor i upravljanje prometom na autocestama (RCNUPAC).
Centar Ivanja Reka pokriva područje od 245 kilometara i ondje je planirano postavljanje 208 kamera. Centar u Đakovu upravlja s 240 km autocesta, a tamo će se postaviti 83 kamere. Iz Perušića se upravlja sa 140 km autocesta koji će biti pokriveni s 50 novih kamera. Područje upravljanja centra u Maslenici je 135 km, a ondje je planirano 68 novih kamera. Centar Dugopolje upravlja sa 121 km autocesta, koje će biti pokrivene sa 65 kamera. Regionalni centri za nadzor i upravljanje prometom u tunelima (RCNUP-T) su u Maloj Kapeli, Brinju, Svetom Roku i Zagvozdu. Centar Mala Kapela pokriva taj tunel dug 5,8 km, a u njega je planirana ugradnja 179 kamera. Centar Brinje pokriva uz istoimeni tunel i tunele Brezik, Plasina i Grič ukupno duge 5,1 km, a u njima će biti 82 mrežne kamere.
Moderan sustav za tunele
Centar u Svetom Roku osim tog tunela pokriva i tunele Ledenik i Bristovac, ukupno je to 7,2 km tunela u koje će se ugraditi 201 kamera. Centar Zagvozd upravlja s 11,5 km tunela, i to Dubrave, Konjsko, Zaranac, Bisko, Crna Brda, Stražina, Umac, Šubir, Mali Prolog, Kobiljača i Puljani. U njima će biti 193 nove kamere, piše Večernji.
HAC već ima funkcionalan, ali zastarjeli analogni sustav videonadzora i automatske detekcije incidenata. Stoga moderan sustav nabavlja i za tunele.