Korona i poslovanje; Ugostiteljima promet manji za 45, frizerima za 23 posto, supermarketi uprihodili 1,5 milijardi kuna više
Od početka lanjskog prosinca do kraja veljače, tj. razdoblja u kojemu su ugostitelji mogli raditi samo dostavu (od polovice veljače uz omogućenu prodaju “za van”) u djelatnostima pripreme i usluživanja hrane i pića izdano je računa u vrijednosti 685 milijuna kuna ili samo 25 posto evidentiranih u istom razdoblju godinu prije, kad je fiskalizirano računa u iznosu 2,76 milijardi kuna.
Promatra li se vrijeme od pojave koronavirusa i pratećih epidemioloških odgovora Nacionalnog stožera, a to je sad već punih godinu dana, ceh koronakrize za ugostiteljski sektor očituje se u padu fiskaliziranog prometa za više od milijardu eura.
Od početka lanjskog ožujka, naime, u tim je djelatnostima fiskalizirani promet dosegnuo 9,42 milijarde kuna, dok je u jednogodišnjem razdoblju prije toga premašio 17 milijardi.
Vrijednost prijavljenog prometa u tih godinu dana pala im je, dakle, za gotovo 45 posto, prenosi Poslovni dnevnik.
Turizam i smještaj
U proteklih godinu dana fiskalizirani promet u kategoriji smještaja iznosio je 4,56 milijardi kuna, što je 6,1 milijardu ili 57,3 posto manje nego u prethodnih 12 mjeseci.
U prijevozu i skladištenju fiskalizirani je promet od pojave korone do danas premašio 1,62 milijarde kuna, dok je godinu prije bio više nego dvostruko većih 3,26 milijardi.
Sport i njega
Više nego prepolovljen promet (-51%) u međugodišnjim usporedbama u proteklih su 12 mjeseci mjeseci prijavili i obveznici iz djelatnosti vezane uz kulturu i sport (kategorija Umjetnost, zabava i rekreacija).
U toj je skupini djelatnosti fiskalizirano manje od 690 milijuna prometa, što je u odnosu na lanjskih 1,39 milijardi pad za više od 51 posto.
Iako se ovotjedno blago popuštanje mjera odnosi i na sportske aktivnosti, i u tom segmentu situacija je i nadalje prilično nezavidna.
Frizerski i saloni za uljepšavanje, primjerice, u drugom valu pandemije izbjegli su zaključavanje, pa se njihov pad već neko vrijeme drži na 22-23 posto.
Osim epidemioloških pravila, na korištenje njihovih usluga utječe i općenito smanjeno kretanje i društveni život, a to se u fiskaliziranom prometu u proteklih godinu dana očitovalo u 865 milijuna kuna vrijednosti izdanih računa nasuprot 1,12 milijardi godinu prije.
Trgovina
Super i hipermarketi (točnije, kategorija nespecijaliziranih prodavaonica pretežito hranom, pićem i duhanskim proizvodima) od pojave koronakrize do danas ostvarile i veći promet nego godinu dana prije toga. Njihov fiskalizirani promet u tih je godinu dana dosegnuo 44,7 milijardi kuna, što je gotovo 1,5 milijardi kuna više nego u prethodnom jednogodišnjem razdoblju.
Pozitivno predznaku, tj. međugodišnjem rastu prometa naročito su pridonijela protekla tri mjeseca strožih epidemioloških mjera u kojima su protekli i adventsko i post adventsko vrijeme pojačane potrošnje.
Od prosinca naovamo super i hipermarketi su izdali računa u ukupnoj vrijednosti 11,5 milijardi kuna, a u razdoblju prosinac-veljača godinu prije fiskalizirali su 9,57 milijardi kuna prometa.