Prosječni Hrvat vozi Golf star 13 godina, na cesti 40 Ferrarija, još voze dva Moskviča
Volkswagen je marka koja ima najviše registriranih vozila u Hrvatskoj – čak 289.191 Volkswagenov automobil, prema podacima MUP-a, trenutačno je na našim cestama, od ukupno 1,722.963 registriranih osobnih automobila, što je udio od 16,8 posto u ukupnom voznom parku, odnosno VW vozi svaki šesti Hrvat.
A s obzirom na to da je prosječna starost svih osobnih automobila 13,48 godina, a među Volkswagenima je od modela najzastupljeniji Golf, mogli bismo reći da prosječan Hrvat vozi VW Golf proizveden 2007. godine. Tada se proizvodio Golf 5. generacije, a sada je već aktualan Golf 8. Ili možda iste godine proizvedenu Astru budući da je druga marka po zastupljenosti Opel, piše Večernji list.
Među ‘japancima’ vodi Toyota
Ali za petama mu je Renault sa 179.643 registrirana automobila u Hrvatskoj. Osim što je Renault od Opela sada prodavaniji po broju novih vozila (lani treći s 9,23% tržišta), već je dulje vrijeme druga najtraženija marka kod unosa rabljenih vozila. Samo još jedna marka automobila u Hrvatskoj ima više od 100 tisuća registriranih automobila – Peugeot. Francuska marka sa znakom lava broji 104.816 registriranih osobnih automobila na hrvatskim cestama. A prema 100.000 registracija krupnim koracima grabi Škoda koja je trenutačno na petom mjestu s 93.356 automobila na našim cestama.
Škoda je godinama u vrhu najprodavanijih novih auta (u 2019. druga s 5873 registracije), a sve je popularnija i u unosu rabljenih. Fiat, nekad lider na hrvatskom tržištu automobila, živi na staroj slavi. Godinama je već kod novih automobila oko 10. mjesta, ali s 82.261 registriranim primjerkom česta je pojava na našim cestama. Citroën (80.939) i Ford (80.001) gotovo su izjednačeni, a zanimljivo, imali su i vrlo sličnu prodaju novih automobila u 2019. godini – Citroën 2504 primjerka, a Ford 2187. Ford je osjetno traženiji kao polovni automobil iz unosa.
Slijedi njemački premium trolist koji je tiha patnja većine Hrvata – Mercedes sa 78.315 registracija, Audi 75.221 registracijom i BMW 63.455 registracija. Razloge povećanja broja automobila tih marki u Hrvatskoj prije svega treba tražiti u unosu rabljenih automobila. Primjerice, u 2018. u Hrvatsku je uneseno 7500 BMW-a, 6159 Audija i 5859 Mercedesa. Prva neeuropska marka je Hyundai s 54.229 automobila na našim cestama. Sve više modela i prepoznata kvaliteta snažan su adut Korejaca, koji su na hrvatskom tržištu prestigli sve nekad mnogo popularnije japanske brendove. Najzastupljeniji “japanci” u Hrvatskoj su Toyota s 49.282 registrirana automobila i Mazda s 42.758 automobila.
Slijede Seat s 31.735 automobila, Suzuki s 30.477 registracija, pa Kia s 30.027 i Nissan s 25.332 automobila na našim cestama. Iza njih je Chevrolet s 22.036 automobila, koji se nakon snažnog uspona prije 10-ak godina i dobrom ponudom cijenom prihvatljivih automobila naprasno 2013. godine odlučio povući s europskog tržišta pa broj njihovih automobila posljednjih godina stagnira. Ali još uvijek ima više Chevroleta nego nekih razvikanijih marki.
A baš u tom segmentu jeftinijih automobila posljednjih godina snažno raste Dacia, koja je lani bila peta po prodaji novih automobila u Hrvatskoj s 3685 registracija, a trenutačno ih je 20.939 na našim cestama. Honda u Hrvatskoj ima 18.003, Volva 12.982, a Alfa Romeo broji 12.470 registracija. Smart, koji je snažan u unosu rabljenih, broji 10.919 vozila, a Daewoo s 9473 dijeli sudbinu Chevroleta kojem je na europskom tržištu upravo bio prethodnik, piše Večernji.
Slijede Mitsubishi s 8104 registrirana vozila i Mini s 4656, a nakon njih dvije marke koje su do prije 30 godina bile među najbrojnijima na našim cestama – Lada s 3216 registracija i Zastava s 3040 automobila koja još uvijek, desetljećima nakon što su se prestala proizvoditi, voze hrvatskim cestama. A brojniji su od Jeepa (3024), Land Rovera (2920), Lancie (2657), Subarua (1718). Skupocjenih Porschea u Hrvatskoj je 1367, Jaguara 1051, Daihatsua 639, Lexusa 621, Infinitija 384, a električnih Tesla automobila 95, dok su Maseratija 73.
Od superluksuznih i supersportskih automobila Hrvati najviše vole Ferrari kojih je 40 registrirano u Hrvatskoj. Bentleya je 35, Aston Marina 18, Rolls Roycea 17, Lamborghinija šest, a Maybacha tri. Od ostalih automobila koji se više ne proizvode najviše je Rovera s 1231 registriranim primjerkom, Saabova je 576, a Protona koji se više ne prodaje u Europi 91. Nekad popularnih Wartburga se još uvijek 31 kotrlja našim cestama, a registrirano je i 5 Volgi te po dva Zaporežeca i Moskviča.