Ministarstvo obrazovanja objavilo detaljne upute za vrtiće i škole

Ministarstvo obrazovanja objavilo je detaljne upute kako organizirati nastavu u školskoj godini 2020./2021. Ističu da su se nadovezali na preporuke Nacionalnog stožera uz detaljno razrađene scenarije kako postupati u pojedinim situacijama.

U dokumentu se navodi da nije planirano potpuno zatvaranje svih dječjih vrtića u zemlji.

U slučaju preporuke epidemiologa moguća su dva scenarija. Prekidanje rada jedne ili više odgojno-obrazovnih skupina u slučaju da se utvrdi zaraza COVID-19 kod jednog ili više djece ili kod odgojitelja određene skupine.

Drugi scenarij je zatvaranje jednog ili više dječjih vrtića u gradu, općini ili županiji.

Za djecu rane i predškolske dobi odgojno-obrazovni rad u pedagoškoj godini 2020./2021. može se, ovisno o epidemiološkoj situaciji, izvoditi:

a. u dječjem vrtiću za svu djecu

b. prema mješovitim modelom – za djecu odgojno-obrazovne skupine koja nisu u izolaciji izvodi se odgojno-obrazovni rad u dječjem vrtiću, a u slučaju iznimne situacije, i temeljem preporuke nadležne epidemiološke službe, dvosmjernom komunikacijom s roditeljima čija djecu ne mogu u dječji vrtić ili su u samoizolaciji. Komunikacija se može ostvarivati i uživo, a roditeljima se mogu dostavljati i radni materijali koji će im pomoći u radu s djetetom kod kuće.

c. na daljinu uživo, odnosno dvosmjernom komunikacijom s roditeljima u slučaju iznimne situacije i temeljem preporuke nadležne epidemiološke službe. Komunikacija se može ostvarivati uživo, a roditeljima se mogu dostavljati i radni materijali koji će roditelju pomoći u radu s djetetom koja ne mogu u dječji vrtić ili su u samoizolaciji.

Za provedbu nastave u školskog godini 2020./2021. planiraju se tri modela.

Model A: nastava u školi, model B: mješoviti oblik nastave (dijelom u školi dijelom na daljinu) i model C: nastava na daljinu.

‘Vlada Republike Hrvatske odlukom aktivira sve modele, a o primjeni pojedinog modela (A, B i C) odlučuje škola u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom’, navodi se u dokumentu Ministarstva obrazovanja.

Prema modelu A (nastava u školi) ukoliko kod učenika od V. do VIII. razreda osnovne škole u učionicama nije osiguran fizički razmak od 1,5 m, odnosno u učionicama srednjih škola fizički razmak od oko 2 m između sviho soba (učenika i nastavnika), učenici i nastavnici obvezni su nositi maske.

Model B podrazumijeva to da učenici prate nastavu dijelom u školi, dijelom na daljinu.

U okviru ovog modela, za učenike od I. do IV. razreda nastava se održava u školi uz pojačanu osobnu higijenu, dezinfekciju ruku i poštivanje najvećega mogućega fizičkog razmaka, dok učenici od V. do VIII. razreda OŠ i učenici SŠ nastavu prate dijeljenjem razrednog odjela na dvije skupine.

Dijeljenje razrednog odjela na dvije skupine podrazumijeva to da dok jedna skupina prati nastavu u školi, druga skupina nastavu prati na daljinu. Nastava se odvija u turnusima u trajanju od jednog tjedna ili režimu 3+2/2+3 dana. Grupe učenika po turnusima trebaju biti stalne (nepromjenjive).

‘Takav način rada nije u skladu s osnovnom pedagoškom smjernicom o održavanju nastava za sve učenike jednog razrednog odjela istovremeno te je, u smislu dobrobiti djece, najnepovoljniji. Stoga je preporuka da se taj model primjenjuje tek kada drugim predloženim mjerama (primjerice različiti termini početka nastave i sl.) nije moguće osigurati razmak između učenika u učionici veći od 1,5 m u osnovnoj školi, odnosno od oko 2 m u srednjoj školi, odnosno kada za nenošenje maski postoje objektivno opravdani razlozi. Ovaj je model prvenstveno jedna od mogućnosti u školama s većim brojem učenika (dijeljenje razrednoga odjela) ili većim brojem razreda u školama u kojima se nastava izvodi u smjenama’, navodi se u dokumentu.

U nastavku donosimo cijeli dokument;

`

Feed me
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...