Upute školama i ravnateljima; Svi se dani upisuju kao radni, ali nema ocjenjivanja
Iz Ministarstva obrazovanja svim ravnateljima i školama upućene su danas jasne upute. U nastavku pogledajte mjere koje su planirane za prelazak na školu na daljinu.
Već tijekom dana učenici koji su zamoljeni da provjere i pokušaju se logirati u tome nisu uspjeli – naime Microsoft serveri padaju na globalnoj razini pa se moli za strpljenje.
Upute za ravnatelje i škole
1. Cilj je da do srijede uspostavimo funkcionalan sustav učenja na daljinu za sve učenike. – Istarska županija će započeti već u ponedjeljak, a ostali će uspostaviti sustav na razini škole do srijede. Međutim, svi učenici će već od ponedjeljka pratiti nastavu putem HRT 3 (razredna nastava) i Sportske TV (svi ostali učenici).
2. Svi dani od ponedjeljka se računaju kao nastavni dani i upisuju se u e-Dnevnik.
3. S obzirom na vrlo zahtjevno skaliranje sustava učenja na daljinu, koje je nemoguće uspostaviti u nekoliko tjedana tako da radi besprijekorno (obično je to posao od nekoliko godina), očekuje se da za sve načine izvođenja nastave postoji rezervna (back-up) opcija.
– Dodatno o sustavima za online nastavu: Sustavi lokalno, ali niti globalno nisu dimenzionirani za ovakvo opterećenje pa rade usporeno i ponekad sa zastojima. Molimo za strpljenje i razumijevanje. Preporučamo da se različite škole za održavanje nastave odlučuju za različiti sustave – prije svega globalne servise poput Microsoftovog O365, MS Teams, MS Yammer ili Google za obrazovanje (gSuite for Education), Google Classroom, Google Hangouts i sl. Na raspolaganju su i lokalni servisi poput Loomena koji podnose puno manje opterećenje. Njima će biti podizani resursi, a škole će se upućivati kada je za kontinuitet usluge preporučljivo prebacivanje na neku drugu uslugu.
– Zbog prethodno navedenoga, svaka komunikacija (virtualna učionica za ravnatelje, virtualne zbornice i virtualni razredi) mora imati back up ako dođe do tehničkih poteškoća.
4. Sva komunikacija, ako dođe do pucanja sustava ići mailovima, kako MZO-a s ravnateljima, tako i ravnatelja s nastavnicima i razrednika s učenicima. (I ovo moje obraćanje ima ovaj transkript koji sam pripremila u gruboj, ali razumljivoj pisanoj formi).
5. Učenici trebaju izvršavati aktivnosti u virtualnim učionicama, ali ne treba inzistirati da to rade u realnom vremenu (sinkrono), nego tijekom dana jer možda imaju teškoća pristupiti internetu ili dijele uređaj s braćom i sestrama. Dakle, bilo kada u tijeku dana je prihvatljivo da učenici odrade svoje obaveze.
6. Učitelji i nastavnici trebaju pratiti aktivnosti učenika, davati im zadatke, poticati ih na rad i okupljati u virtualne učionice. Nužno je da učenici, koliko je god to moguće, dobiju povratnu informaciju o svojem radu i napretku (vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje).
7. Tijekom nadolazeća dva tjedna nema ocjenjivanja (vrednovanja ishoda učenja), donosi večernji.hr.