Advent posjetilo 17.714 gostiju, najavljeno predstavljanje Zadra na New York Times Travel Showu
“Advent u Zadru 2019.” je najzahtjevnija, najsadržajnija te najuspješnija manifestacija ikad organizirana u našem gradu, kako zbog svojih brojnih sadržaja i programa, tako i zbog dobrih vibracija koje su se širile s adventskih trgova te činjenice da su ti trgovi bili “glavni đir”, mjesto okupljanja velikog broja Zadrana, ali i turista. To su neki od naglasaka s konferencije za novinare koja je održana u srijedu u Turističko-informativnom centru Turističke zajednice Zadar na temu upravo završene zadarske adventske manifestacije koja je trajala puna 44 dana.
Na konferenciji su govorili predstavnici organizatora Adventa: Ivica Katić, pročelnik Upravnog odjel za gospodarstvo obrtništvo i razvitak otoka grada Zadra, Tomislav Letinić, direktor Tržnice Zadar te Mario Paleka, direktor Turističke zajednice grada Zadra.
Katić je istaknuo kako je postignut cilj koji je najavljen na uvodnoj ‘presici’ da adventska manifestacija u Zadru svake godine bude podignuta na razinu više kako bi postala jedan kvalitetan turistički proizvod.
“Cilj je bio i oživljavanje Poluotoka u posezoni, a i taj cilj smo postigli bez obzira na kišu koja nas je često ometala u organizaciji programa”, rekao je Katić te se zahvalio svima koji su sudjelovali u organizaciji manifestacije, između ostalih i djelatnicima zadarskih komunalnih i javnih poduzeća te policajcima i vatrogascima.
I direktor Tržnice Zadar Tomislav Letinić je kazao kako je zadarski Advent bio odlično organizirana manifestacija, i on se zahvalio svima koji su sudjelovali u organizaciji, posebno scenografu Neni Stojakoviću i njegovom timu koji su okitili grad, Šimi Ivčiću i njegovoj ekipi koja je vodila brigu o glavnoj adventskoj pozornici, te Danijeli Rimanić, organizatorici “Đira po gradu” i koordinatorici adventskih programa, koja je bila, kako je rekao Letinić, “dobri duh Adventa”.
Direktor TZ Zadar Mario Paleka rekao je kako su iz drugih sredina za trajanja zadarskog Adventa stizale brojne čestitke za razinu organizacije i sadržaje “Adventa u Zadru”, što najbolje govori u prilog procjeni da je ova adventska manifestacija i najbolja takvog formata i kompaktnosti u cijeloj Hrvatskoj. Paleka je iznio i brojke: od početka adventskih zbivanja u Zadru 23. studenog Turistička je zajednica grada s partnerima i suradnicima organizirala 17 koncerata hrvatskih estradnih zvijezda, te 45 različitih drugih programa – nastupa zadarskih glazbenika, plesnih skupina, zborova pa i veliku božićnu rekreativnu utrku s preko 600 trkača. U sklopu Adventića, dječjeg Adventa, priređeno je preko 20 programa namijenjenih djeci, na adventskim trgovima bilo je postavljeno 25 adventskih kućica, a u sklopu manifestacije “Đir po gradu” bilo je uključeno 18 ugostiteljskih lokala, ali i svi zadarski muzeji, Hrvatsko narodno kazalište te druge kulturne ustanove u gradu. Na ovogodišnjem „Adventu u Zadru“ bilo je ukupno angažirano, uključujući i timove na adventskim kućicama, preko 400 ljudi različitih zanimanja.
“Prema podacima eVisitor sustava peto izdanje manifestacije „Advent u Zadru“ 2019. godine privuklo je u Zadar 17.714 gostiju te je ostvareno 39.423 noćenja što je 14 posto noćenja više nego u istom razdoblju lani”, istaknuo je Paleka te dodao još jedan podatak:
”Prema podacima eVisitor i e-Crew sustava u 2019. godini grad Zadar posjetilo je ukupno 634.049 gostiju koji su ostvarili 2.217.710 noćenja, što je povećanje od 10 posto u dolascima i isto toliko u noćenjima u odnosu na godinu prije”. “Time smo odskočili od hrvatskog prosjeka u 2019. godini, a mogli bi i još bolje da imamo kvalitetnog hotelskog smještaja i očito je ta takvi kapaciteti Zadru nedostaju” rekao je Paleka. Direktor Paleka je ujedno najavio neke od aktivnosti TZ Zadar u idućem razdoblju: javni poziv za sufinanciranje manifestacija u 2020. godini značajnih za turističku, kulturnu i ostalu ponudu grada Zadra koji će biti objavljen 10. siječnja, zatim prezentaciju turističkih potencijala i gastronomije grada Zadra u New Yorku 22. siječnja u Restoranu “Felidia” Lidije Bastijanić te sudjelovanje na prestižnom turističkom sajmu ”The New York Times Travel Show” od 24. do 26. siječnja u “Jacob K. Javits Convention Center” na Manhattanu.
Najavio je i održavanje Zadarskog karnevala 22. i 23. veljače te pozvao sve zainteresirane skupine da se prijave za veliku nedjeljnu karnevalsku povorku koja će se održati 23. veljače.
“Početkom travnja tradicionalno će se održati 6. po redu Tuna, Sushi & Wine Festival koji će ove godine doživjeti programski i organizacijski redizajn, a u svibnju je Zadar domaćin manifestacije CROIMAS 2020., velikog međunarodnog zrakoplovnog mitinga koji će privući, očekujemo, velik broj gostiju u tom predsezonskom razdoblju” završio je Paleka.