Bilaver o kapitalnim državnim ulaganjima; Kod Zadra spomenuo proširenje luke i zaobilanicu

Na konferenciji Turizam i urbanizam u općini Vir, u organizaciji Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista povodom Svjetskog dana turizma, održana je panel diskusija o razvoju turizma putem kapitalnih ulaganja u infrastrukturu.

Načelnik općine Vir Kristijan Kapović, koji je u uvodnom govoru spomenuo da se Vir godinama suočavao s negativnom konotacijom među građanima Hrvatske zbog bespravne gradnje, istaknuo je da nisu posustali pod teretom, da kontinuirano rješavaju probleme i uče dalje kako privući turiste. No, naveo je da problem predstavlja centralizacija države, kao i da postoji potreba za visokim dužnosnicima i ministrima na terenu.

“Mora se krenuti s terena, potrebno je planiranje, investicije, građevinske dozvole, regionalni i nacionalni sustav. Lokalna i regionalna samouprava nemaju nikakve faraonske ovlasti, mi smo gotovo pa komunalni djelatnici. Financijsku i upravnu vlast ima država. Sustav mora biti servis, a ne gazda. Virska priča je krenula kapitalnim ulaganjem u Virski most. Prije toga Vir nije postojao kao pojam neke priče, ni u kojem smislu. Dolaskom Virskog mosta se promijenio koncept socijalnog, društvenog i ekonomskog razvoja. Danas se turizam na Viru u ovoj formi počeo razvijati važnim državnim kapitalnim objektom – autocestom. Do 2004. godine bili smo vikendaško mjesto. Svaki kapital, bio domaći, strani, javni ili privatni, želi biti oplođen i zaraditi, problem je jedino što ima puno špekulativnog kapitala i kalkulacije. No, hrvatski objekti danas, novi ili oni obnovljeni Brownhill objekti, na svjetskoj su razini i imamo destinacija s pet zvjezdica i na moru i u kontinentalnom dijelu”, rekao je Kapović.

Što se tiče kapitalnih projekata u prometu, na povećanje broja turista i dostupnost tržišta utjecao je razvoj prometne mreže i infrastrukture. Istaknuo je to Josip Bilaver, državni tajnik za more i EU fondove u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture RH, navodeći pritom da imamo povećanje broja turista u zrakoplovima, i to više od deset milijuna njih koji su došli u naše zračne luke. Pritom luka Zadar ima povećanje turista za 34 posto. “Veliki je broj kapitalnih ulaganja. Povukli smo EU sredstva – milijardu i pol za Dubrovnik, Split je nedavno imao otvorenje terminala, radimo na proširenju luke Zadar, a i za Lošinj i Brač nam trebaju sredstva. Pelješki i Čiovski most su također imperativ. Moram spomenuti i velike gužve u Splitu, a tu je u planu niz projekata; od izgradnje mosta Kozjak, novog mosta iz Kaštela prema Splitu do izgradnje obilaznice od Omiša do Splita. Tu su i Zadar i Rijeka sa svojim obilaznicama. Orijentirani smo i na urbani promet, a zahvaljujući EU sredstvima u devet hrvatskih gradova imamo 180 novih autobusa, i na obali i na unutrašnjosti, a to pridonosi kvaliteti i povećanju javnog prijevoza”, rekao je Bilaver i dodao da je plan uložiti u luku Gaženicu koja postaje sve poznatija u svijetu kruzera. Dotaknuo se i pitanja željeznica za što spremaju velika ulaganja, tim više što je to najzapušteniji dio hrvatskog prometa. Naveo je da imaju spremne projekte s građevinskim dozvolama, jedino su im potrebna sredstva, a u planu je kupnja novih vlakova te obnova kolodvora i pruga.

Feed me
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...