Prastari Sis napokon odlazi u povijest; Prečani prijetili blokadom luke, Jadrolinija se trznula i nabavlja novi brod

Općina Preko u mjesecu svibnju obratila se Agenciji za obalni linijski pomorski promet zbog neadekvatnosti trajekata na putničkoj trajektnoj liniji Zadar (Gaženica) – Preko.

Spomenuti trajekti, naime, stvaraju im brojne probleme i neugodnosti što u konačnici uzrokuje opće nezadovoljstvo stanovnika i gostiju Općine Preko.

Prema podacima za 2018. godinu trajektna linija Zadar (Gaženica) – Preko treća je najprometnija na Jadranu s prevezenih 1.097.792 putnika i 356.783 vozila.

Poručili su Agenciji tada da su, ako ne uvaže njihove molbe, spremni blokirati trajektne luke u Gaženici i Preku u jeku turističke sezone.

Nešto se pomaklo. Prvi čovjek Uprave Jadrolinije David Sopta posjetio je Preko gdje je izjavio kako bi do sljedeće sezone na ovoj liniji trebao zaploviti brži i kvalitetniji brod, poput trajekta Jadran, a koji će zamijeniti neadekvatan Sis.

Jure Brižič, načelnik Općine Preko zadovoljan je obećanjem koje stiže iz Jadrolinije.

Vaši napori, dopisi, pa i uvjetno rečeno prijetnje, urodile su plodom. 

Mi smo prvenstveno zadovoljni. Dva sastanka smo morali održati, prvo jedan u Rijeci prije petnaestak dana gdje sam ja gospodina Soptu upoznao sa svim problemima. Doduše, bili su oni upoznati s njima i otprije iz naših dopisa. Rekao da je nezadovoljstvo veliko te da smo u konačnici spremni napraviti blokadu luke jer moramo riješiti taj problem da nas se zanemaruje. Imali su i dokaze kolika je popunjenost linija i ostaloga čime oni barataju, i agencija i oni. Naravno, složili su se da imaju stare trajekte i ne samo Sis i Vladimir Nazor, imaju oni još tih trajekata na Jadranu koji ne zadovoljavaju uvjete. Tako da su dali dokaze i pokazali kako su krenuli u nabavu dva trajekta i da se otvara mogućnost da mi, u tom slučaju, dobijemo jedan trajekt. Novi, odnosno svi su trajekti 2012., 2013., 2014. godište. Uglavnom, trajekt koji odgovara onome što smo mi tražili, a to je da bude sličan trajektu Jadranu koji sada vozi ili možda, kako je rekao i sam Sopta, da će biti i bolji. Tako da, za ovu sezonu nemaju rješenje, jer stvarno nemaju kad pogledate cijeli raspored, pa smo mi tražili razloge zašto negdje neki bolji trajekt, pa onda mi imamo 38 linija preko ljeta, što odlaznih što polaznih. Tako da je i to neki argument njima da će svi stati u trajekt. Mi smo prvenstveno htjeli postići da nas se uvažava u tom dijelu, da se opet nas ne preskoči kao što se prije možda preskakalo i da nas se shvati ozbiljno. Definitivno su nas shvatili ozbiljno. Tražio sam od njega da i osobno dođe dolje. Jučer je došao, s brodom Lara koji je zamjenski brod za Doru tako da se uvjerio i u gužvu i u sve ono što mi svakodnevno doživljavamo.

Priželjkujete trajekt sličan Jadranu. Koliki je njegov kapacitet?

Jadran može ukrcati nekih 138 automobila i oko 500 putnika. To su brodovi koji su njima u serijama izašli, mislim 4 broda. Mislim da su se pokazali najbolji za ove naše relacije. Nema nekog velikog mora, on može voziti i po buri i po jugu i kad je magla i svakakvo vrijeme. To su moderni trajekti i imaju šank i dobre dodatne rampe. To je ono kada dođe trajekt u pristanište i vidite da su sve trake za trajekt pune, on to digne bez problema. Tu se gužva ne bi stvarala jer imamo jedan protok, to bi skoro bilo kao da imamo i most. Ne bi ostajali automobili, a čak i da ostane koji automobil kad je srce sezone, znate da dolazi još jedan takav koji će opet podignuti sve. Sad znate da će doći jedan manji trajekt koji digne 40-ak automobila, a vi ste 55. u redu, nećete stati, morate čekati taj treći, tako da bi riješili taj problem. Iako Jadrolinija već sada, kako su se pokazale gužve, šalje i dodatan trajekt i rješava tu gužvu. Tu skidam kapu, ne trebamo uopće zvati za to, sami vide kad je gužva pa šalju izvanredne linije. Tako da, za sada to funkcionira.

Turizam je podbacio. Stižu slike praznih trajekata sa srednjojadranskih otoka. Kakvo je stanje kod vas? 

Što se tiče statistike, mi imamo povećanje što se tiče noćenja, i to negdje oko 7% u prvih 7 mjeseci, odnosno do 10. srpnja. Imam podatak da smo prvih dana u 7. mjesecu imali oko 3% povećanje, tako da je stanje dobro. Trajekt kod nas nije prazan. Vjerojatno ima linija koje su manje popunjene, ali sve skupa mislim da Jadrolinija i traži od predsjednika Uprave da malo izvuče statistiku na kraju mjeseca. Mislim da ćemo Jadrolinija i mi zasigurno imati povećanje ovdje na našoj liniji i putnika i vozila.

Feed me
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...