Izabran novi direktor virskog TZ-a: “Iskorijenit ćemo rad na crno i nelegalne iznajmljivače”
Uvođenje reda i suzbijanje rada na crno u turističkoj djelatnosti, uska suradnja s destinacijskom kompanijom Vir turizam i dosezanje brojke od 3 milijuna noćenja i 200 tisuća dolazaka – najuže su definirani poslovni ciljevi Srđana Liverića, novoizabranog direktora Turističke zajednice Općine Vir. Kao iskusni turistički djelatnik te dosadašnji stručni savjetnik Turističke agencije Vir turizam, potom voditelj projekta integralnog hotela na Viru i općinski vijećnik, a ujedno i govornik njemačkog, engleskog i talijanskog jezika, Liverić je potvrđen za direktora TZ-a na sjednici virskog Turističkog vijeća održanoj 3. lipnja. Nekoliko dana kasnije ističe kako navedeni ciljevi nisu jedini s kojima će se suočiti u mandatu te objašnjava razloge i prioritete u djelovanju.
– Ovo je najveći izazov u mojoj karijeri na koji sam više nego spreman odgovoriti. Prije svega, kako bi zaštitili sve legalne iznajmljivače te sve naše građane koji se savjesno i zakonski bave turističkom djelatnošću, nastavit ćemo s programom uvođenja reda na otoku. To znači kako ćemo i dalje u suradnji s Komunalnim redarstvom Općine Vir i Državnim inspektoratom, detaljno na terenu provoditi registraciju svih gostiju, komercijalnih i nekomercijalnih, jer nam je krajnji cilj suzbiti i iskorijeniti rad na crno. To je naša obaveza zbog svih onih koji legalno rade posao i krajnji interes svih Virana – ističe direktor Liverić. Ovaj 44-godišnji Viranin, na otoku prepoznatljiv po zaraznoj energiji i entuzijazmu, diplomirao je na Fakultetu za hotelski i turistički menadžment u Opatiji, a prije i tijekom studija radio je u Hotelskom gradu Haludovo na svim poslovima jedne složene turističke jedinice; recepciji, ugostiteljskim centrima ili na poslovima kućne radinosti. Potom je Liverić u privatnom turističkom poduzeću GPP Mikić radio u Hotelu Malin u Malinskoj kao voditelj turističkog kampa te ugostiteljstva i turizma u Šilu na otoku Krku, a bio je još i voditelj komercijalnih poslova u Krajani, tvornici za preradu ribe. Od 2014. godine kada se vratio na otok Vir, radi u Turističkoj agenciji Vir turizam, a riječ je o općinskoj destinacijskoj kompaniji s kojom će, kako kaže, produbiti suradnju i uspostaviti najtješnje veze na poslovima brendiranja i promoviranja destinacije.
– Dosad je Vir turizam sam vodio takve poslove, a sada ćemo uz pojačanu marketinšku djelatnost na sajmovima, zajednički razvijati manifestacijske programe u sklopu projekta Vir 365. To znači kako ćemo postojeće sezonske, kulturne, glazbene, tradicijske, sportske i gastro manifestacije produbiti po sadržaju, ili učiniti ih bogatijima i značajnijima za naš otok. Vir turizam i Turistička zajednica Općine Vir bit će poput sijamskih blizanaca – najavljuje Liverić zaokret u djelovanju virskog TZ-a, odnosno hvatanje same svrhe postojanja sustava turističkih zajednica.
– Na postojeći marketinški plan djelovanja Vir turizma nadogradit ćemo vlastiti, u prvom redu djelujući na turističkim sajmovima sa svojim turističkim proizvodima. Turistička zajednica mora imati svoja tiskana turistička izdanja, potom proizvode poput elektronskih platformi i aplikacija kako bi informacija s Vira trenutno bila dostupna svima, pa ćemo u tu svrhu izraditi web stranicu našeg TZ-a. Dosad je nismo imali – objašnjava Liverić smjer u kojemu će virski TZ napustiti dosadašnju neprepoznatljivost.
– Ne može se danas nitko baviti turizmom i očekivati kako će se lijepe stvari dogoditi same od sebe. Mi godinama strukturno gradimo destinaciju i njezin današnji privlačni imidž, pa smo zato i postali elitna hrvatska turistička destinacija. Redovito smo pozicionirani među 10 najboljih destinacija u Hrvatskoj, ali smo ujedno i broj jedan po noćenjima u Zadarskoj županiji. Te pozicije svakako želimo zadržati, a do 2025. godine cilj nam je ostvariti 3 milijuna noćenja i 200 tisuća dolazaka. To Vir može i hoće, jer se i dosad pokazao kao jedna od turistički najozbiljnijih i najpropulzivnijih sredina u Hrvatskoj – kaže direktor virskog TZ-a objašnjavajući kako se u turizmu dolazi do uspjeha.
– Svaki gost na otoku nama je važan i bitan. On se dočekuje i ispraća s osmijehom, ali ne s isključivom željom da se na njemu napune džepovi, već da mu se ponudi doživljaj destinacije, osjećaj dobrodošlice i najbolja moguća usluga. Činjenica je da nam se na otok turisti stalno vraćaju, kao i da kontinuirano dobivamo nove goste, a to znači kako smo imali viziju i napravili pravi posao u turizmu. Sada ćemo ga nadograđivati i oplemenjivati novim turističkim sadržajima i idejama. Nije uspjeh Viru pao s neba, niti smo ga nezasluženo stekli. Naporno smo radili i u svaku zarađenu turističku kunu uložili barem dvije – zaključio je Liverić.