Slovačka promotorica u Vir dovela Travel Channel; Za Europsko tržište snimili film o čarima otoka

Nakon višednevnog svibanjskog snimanja na cijelom otoku, uskoro će jednosatni promidžbeni turistički film o ljepotama i turističkim posebnostima Vira biti prikazan na 56 televizijskih kanala u Slovačkoj, Češkoj te dijelovima Njemačke, Poljske i Mađarske. Film je rađen u produkciji globalnog Travel Channela, a snimateljsku ekipu iz Slovačke na otok je uputila najutjecajnija turistička promotorica Vira – Slovakinja Miriam Kelečić. Ova 45-godišnja influencerica koja je rodnu Bratislavu zamijenila virskom i zagrebačkom adresom, na otok je prvi put došla prije 10 godina u vrijeme kada se u Slovačkoj malo toga znalo o Viru. Danas je, tvrdi, posve druga priča.

“Nitko od mojih prijatelja i šireg kruga ljudi koje sam znala tada nije čuo za Vir. Prenijela sam vlastita dobra iskustva s otoka i tako je počelo. Sada su oko moje kuće sve sami Slovaci” kaže Miriam koja je tada bila jedna od direktorica u švedskom multinacionalnom građevinskom gigantu Skanska, dok je u slobodno vrijeme organizirala razne evente. Tako je jednom organizirala rally utrke te upoznala budućeg supruga Željka Kelečića, Hrvata iz Zagreba, koji je u Slovačkoj vozio brdske automobilističke utrke. Kako je Željko krajem 1990-ih kupio teren na Viru u naselju Sridnje kućice, pomalo su od 2009. godine počeli podizati kuću u kojoj su danas na katu apartmani za prijatelje i slovačke turiste.

Poduzetna Miriam još je od ranije bila članica slovačke udruge Prijatelji Hrvatske iz Bratislave, pa je tako samostalno naučila hrvatski jezik, a to znanje pomoglo joj je u spajanju hrvatskih domaćina i slovačkih turista ili pogotovo u objašnjavanju zakonskih obaveza vezanih uz turističku djelatnost. No i u mnogim drugim prilikama.

“Uvijek se zna dogoditi nešto nepredviđeno, pogotovo kada su djeca u pitanju. Znaju se razboljeti na ljetovanju, pa pomažem Slovakinjama i Čehinjama da lakše komuniciraju sa zdravstvenim i drugim službama” kaže dobronamjerna Miriam.

Poduzetna Slovakinja u osnovi radi promociju Vira koristeći svoja znanja i vještine iz multimedije, pa na vlastitoj web stranici www.zazivir.sk slovačkim turistima nudi obilje informacija o otoku, piše blog o Viru i Hrvatskoj, dok društvene mreže koristi za česte objave fotografija, novosti, video filmova i svakodnevnih utisaka. Ono što je počelo kao spontana priča, sada je već ozbiljan i profesionalni standard. Kako rastu statistički podaci o dolascima i noćenjima slovačkih i čeških turista na Vir, tako i Slovakinja ima sve opsežniji posao – posredno nudi smještaj, daje informacije o cijenama i sređuje rezervacije.

“Ove godine posredovala sam za gotovo 200 rezervacija za ljetovanje na Viru s minimalno osam noćenja, odnosno najviše tri tjedna, no bitno je reći kako svoje usluge ne naplaćujem. Neću odbiti poklon, ali ne radim za novac već iz ljubavi i želje da Slovake i Čehe upoznam s mojim najdražim otokom. Dobijem rakiju od domaćina kojemu sredim smještaj ili mi pofarba zidove kuće, a ono što je najvažnije dobar je glas i povjerenje. Možda ću jednog dana osnovati turističku agenciju radi svoje kćerke Eme, kako bih joj ostavila uhodani biznis, ali još uvijek ne razmišljam previše o tomu” kaže.

Miriam zasad osim putem vlastite mrežne stranice djeluje i preko Facebook stranice, odnosno FB grupe Dovolenka v Chorvatsku na kojoj objavljuje isključivo legalne iznajmljivače s Vira, ali pomalo se u grupi, kaže Miriam, javlja interes i za zimovanjem u Slovačkoj. Ljubav Slovakinje prema otoku najljepše je sažeti u njezinom promidžbenom sloganu ZaziVir, što je skraćeni oblik od Príďte zažiť Vir.

“Dođite i posjetite Vir bio bi doslovni prijevod, ali puno ljepše značenje i zvuk ima na slovačkom. Slovaci su oduševljeni otokom, zaista ga obožavaju, pa se uvijek vraćaju. Uostalom, Jadran je u doživljaju slovačko more. Uvijek je bilo i uvijek će biti” ponosno ističe Slovakinja s virskom adresom.

Film koji je snimala ekipa Travel Channela prikazat će sve o Viru: turističku i apartmansku ponudu, plaže, ugostiteljsku i restoransku ponudu, prirodne ljepote, ali i bogatu ponudu u dućanima te činjenicu da otok ima zdravstvenu službu i ljekarnu.

“Često me moji Slovaci pitaju može li se na Viru kupiti nešto, jer znaju da je riječ o otoku pa pretpostavljaju da nije dobro opskrbljen poput gradova. No Vir nije pusti otok, već naseljeno i dobro opskrbljeno mjesto koje ima sve. Film će im sve to pokazati, jer je meni već pomalo dosadilo objašnjavati” ističe gospođa Miriam.

Kreativna Slovakinja osmislila je lik Virka, plišanog medvjedića s mornarskom majicom, koji je postao Facebook i Instagram zvijezda u Slovačkoj, a ime su mu dodijelili sami slovački turisti koji su bili na otoku.

“Obično šetam s Virkom u ruci, pa me Slovaci tako prepoznaju. Snimala sam s medvjedićem svoje šetnje i dogodovštine na Viru te ih objavila na stranicama društvenih mreža, što se ljudima u Slovačkoj svidjelo” kaže Miriam Kelečić.

 

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...