Uznemirena i uplašena djeca: Roditelji bijesni zbog horora na YouTubeu
Roditelji su ponovno bijesni na Google, odnosno YouTube zbog sadržaja kojim su bila izložena neka djeca dok su gledala sadržaj namijenjen najmlađima. Problemi sa sadržajem koji se prikazuje nisu novi i Googleovci su tek nedavno krenuli s uklanjanjem tisuća videozapisa koji su prikazivani djeci, tj. koje im je njihov algoritam prikazivao, a čiji je sadržaj bio i više nego neprikladan.
Roditelji su onda svoje mališane uputili na verziju ovog video servisa namijenjenu djeci (YouTube Kids), no uslijedio je novi šok jer su se na ovoj stranici, kao prijedlozi prikazivali videozapisi s teorijama zavjera – npr. djeca su gledala videa u kojima se tvrdi da je zemlja ravna ploča te kako našim planetom upravljaju hibridi između reptila i ljudi i slične stvari.
Novi problemi vezani su za reklame koje su se prikazivale prije dječjeg sadržaja pojavili su se u Velikoj Britaniji – prije pjesama iz crtića Frozen, instrukcija za sastavljane vatrogasne stanice Lego kockica te isječka iz Minecrafta i crtića PJ Masks, mališanima se prikazivao oglas za nadolazeći film “Insidious: The Last Key”. Riječ je o hororu te su scene kojima su djeca bila izložena (treba imati na umu da danas djeca i mlađa od dvije godine gledaju crtiće i pjesme na YouTubeu) zaista uznemirujuće – u jednom isječku ženu koja je krvava i nepomična napada demonsko biće koje joj stavlja prste u grlo, a u drugom traileru joj probija kožu, dok žena vrišti od bolova.
Ovi su videozapisi prijavljeni organizaciji Advertising Standards Authorityju (ASA) u Velikoj Britaniji te su oni komentirali kako je riječ o iznimno šokantnim i uznemirujućim oglasima koji nikako nisu prikladni za djecu te smatraju da bi mogli izazvati strah i kod nekih odraslih osoba.
Nakon što su roditelji prijavili ove probleme ASA-i, problem s prikazivanjem ovih oglasa je riješen, no još se ne zna tko je kriv jer Sony (koji je reklamirao film) i YouTube međusobno se optužuju.
Iz Sonyja kažu kako su isključili djecu i nepoznatu publiku prilikom promocije oglasa, tj. filma te da je navodno problem u YouTubeovom algoritmu kategoriziranja sadržaja, dok iz Googlea kažu kako su za kreiranja oglašivačkih kampanja uvijek odgovorni oglašivači, tj. u ovom slučaju Sony, prenosi Zimo.