Uskoro uvodimo i gay friendly apartmane, ideja interesantna Ministarstvu turizma
LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura.
Na javnom savjetovanju o Prijedlogu Zakona o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti javio se i jedan domaći posjetitelj te Ministarstvo turizma upitao ne bismo li pored pet i bike friendly apartmana dio privatnog smještaja mogli brendirati i kroz oznaku “gay friendly”?
Kako navodi u svojem javno objavljenom komentaru, na ovo ga navodi prilično loše prošlogodišnje iskustvo ljetovanja na obali koje je okončano desetak dana ranije, prvenstveno iz razloga jer je vlasniku apartmana, u kojem je boravio s partnerom, zasmetala njihova orijentacija, piše Jutarnji list.
“Prošle godine dečko i ja smo izbačeni iz privatnog apartmana koji smo bili rezervirali na 15 dana, i to već drugog dana s obrazloženjem vlasnika: nismo dobrodošli jer smo gay. Ne vidim razloga da se u ovako maloj zemlji rade podjele i molim da se ozbiljno razmotri uvođenje oznake gay friendly za apartmane baš kao što postoje i apartmani specijalizirani za bike, family, pet friendly i slično.
Time bismo znali da ćemo biti tretirani kao i svi ostali”, stoji u komentaru pod Prijedlogom novog zakona. Iz Ministarstva turizma korisniku su poručili da oni nisu dobra adresa za odlučivanje o ovakvoj inicijativi te da bi kreiranje posebnih vrsta turističkih ponuda trebalo prepustiti tržištu. Ipak, iz ministarstva priznaju kako je inicijativa interesantna, posebno s obzirom na dobru statistiku koja prati LGBT turističku populaciju.
Prema izračunima GETA-e (Gay European Tourist Association), LGBT turizam samo na području Europske unije procjenjuje se na vrijednost od 50 milijardi eura, a brojke pokazuju da na području centralne, zapadne i istočne Europe danas ima oko 26 milijuna njih koji su istospolne orijentacije, o tome “otvoreni” te čine 2,6 posto ukupne populacije.
Uz to, pretpostavlja se da u ukupnom turističkom europskom prometu osobe homoseksualne orijentacije sudjeluju s udjelom od nekih 8 posto, imaju više prihode te samim time i više troše, što ih trenutačno čini jednom od popularnijih turističkih niša prilikom kreiranja ponuda.