Pupić-Bakrač: “Longin je rekao da će Butković i Škifić objasniti zašto podržavaju tursku tvrtku, no ni traga ni glasa od njih”
“Župan Božidar Longin 26.04.2018 godine izjavio je da ministar Oleg Butković zadovoljan izborom turske tvrtke Zadar International Port Operations (ZIPO) za budućeg koncesionara međunarodnog prometa i zgrade terminala u Gaženici. Ustvrdio je da će ministar Butković i ravnatelj Škifić u nekoliko idućih dana u medijima podrobno objasniti zašto su suglasni da Zadar za koncesionara izabere ZIPO.
Nekoliko dana je odavno prošlo a nitko nam ništa nije objasnio. Ni traga ni glasa ni od ministra ni od Škifića a bogme ni od župana. Ništa nova, ista priča od početka, reknu pa poreknu, stalno iskrivljavaju činjenice, spinavaju…
Tako eto :
– to što su Turci u luci Gruž prikazali troškove gradnje terminala 90 milijuna eura a u stvarnosti su trebali iznositi 30 milijuna eura (razotkrili dubrovački arhitekti ) te što su pokušali namagarčiti RH da bude jamac za njihov kredit nije muljanje, pokušaj prevare već se to zove promašiti natječaj ( službena verzija ministarstva oko raskidanja predkoncesijskog ugovora sa Turcima)
– stalno se ponavlja sintagma kako turski investitor ima reference. S obzirom na naprijed navedene radnje sa lukom Gruž i da su u luci Bar gdje su koncesionari muljali, otpuštali radnike, producirali kaos i štrajkove kakav oni reference imaju ? Sa makinacijama ?
– studija i consulting francuske tvrtke Egis Bceom International za luku Gaženica plaćena je 20 milijuna kuna, a koju je tada naručilo Kalmetino ministarstvo nisu relevantni. Naime u planu je bila veća zgrada i podzemna garaža pa raspodjela 50%-50% više ne dolazi u obzir. Sada je relevantna studija Pomorskog fakulteta iz Rijeke koja predviđa raspodjelu 88%-12% u korist koncesionara.
– ista ta studija Pomorskog fakulteta u Rijeci predviđa da ćemo u 20 godina zaraditi 60 milijuna kuna. Od luke u koju je uloženo 1,5 milijardi kuna dobiti ćemo 60 milijuna kuna u 20 godina !? Pa samo za nevažeću studiju i nepotrebni consulting Francuza već smo potrošili 1/3 tog novca.
– prema izjavama ministra Butkovića, župana Longina pa i same Lučke uprave Zadar oni nisu sposobni dovesti kruzere i homeport u Gaženicu pa zbog toga treba dati luku u koncesiju, makar i za budzašto. Pretpostavljam da ne dolazi u obzir da ta nesposobna uprava podnese ostavke ili se jednostavno smijeni ?
– kada Gaženica postane home port kruzeri će se puniti janjetinom, teletinom, krumpirima, pomidorima iz zadarskog zaleđa. Rekao bih u jednakoj mjeri kao Konzum, Kaufland, Lidl …
Za kraj jedno pitanje i jedan zaključak.
Pitanje – Da li bi Ivan Paša ili Stanislav Antić u naponu snage dali Gaženicu nekome u koncesiju ili bi s njome upravljali na dobrobit Zadra?
Zaključak – Nikada niti jedan visoko pozicionirani HDZovac nije spriječio lopovluke. Samo sudjelovao u njima.
P.S. Kako mi punica gleda turske sapunice ne mogu ih izbjeći. Vidim da se u njima sve vrti oko časnosti. Kako to onda da se Turci u Zadru uvezuju sa kriminalcima i ratnim profiterima, ljudima bez časti ? Časni ljudi od takvih okreću glavu, u Europi pa i šire nitko ne želi poslovati sa njima. Recimo prije Turske priče 3 Zadranina i 1 Zagrepčanin preko aerodroma Heathrow-London privatnim letom otišli su u Dubai kod šeika vlasnika tvrtke DP World koja upravlja sa 140 marina i luka, nudili mu da preuzme Gaženicu za siću a njima uplati novac na tajne račune. On je odbio, nije htio imati posla sa kokošarima bez časti.”
Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije
Marko Pupić-Bakrač