Pacijentica na obradu čekala 6 sati; Na hitnom prijemu radio tek jedan liječnik specijalizant!
Skoro 6 sati na hitnom prijemu bolnice čekala je u utorak u poslijepodnevnim satima Zadranka iz naše priče (podaci poznati redakciji).
Njoj, kao i desetcima drugih pacijenata koji su trebali liječničku pomoć rečeno je da je na prijemu dežuran tek jedan liječnik koji jedva stiže odraditi svoj posao, zbog čega moraju biti strpljivi. Riječ je o 26-godišnjem specijalizantu hematologije Marinu Narančiću.
– Kad smo došli bila su dva liječnika. U ambulanti 6 i 2. Kasnije je ostao samo jedan. I to puna četiri sata. Osim pacijenata koji su samostalno došli u bolnicu, obrađivao je i vanjske slučajeve. Mi nismo bili u kategoriji najhitnijih slučajeva, ali bilo je tu ljudi koji su se rušili i takvi su čekali i po dva sata.
Kako si jedna Opća bolnica kojoj gravitiraju građani nekoliko županija može dozvoliti da pacijenti prolaze ovakva traumatična iskustva, odnosno kako je uopće moguće da na hitnom prijemu koji funkcionira kao samostalan odjel satima o zdravlju pacijenata brigu vodi tek jedan liječnik i još ka tomu specijalizant, upitali smo ravnatelja Željka Čulinu.
– Dana 27. ožujka 2018. godine u vremenskom periodu od 14 do 22 sata na OHBP je pristigao 61 bolesnik s upitom o potrebi hitnog pregleda. Ukupno je pregledano 147 bolesnika, pružene su 363 usluge, a primljeno je svega (što moramo napomenuti) 14 bolesnika na bolničko liječenje. Ističemo kako je Odjel predviđen za pružanje pomoći životno ugroženim bolesnicima te da je prosjek prijema u Europi na bolničko liječenje, a nakon pregleda u OHBP-u između 30-40%. Iz navedenog je jasno da je naša služba opterećena većim brojem bolesnika o kojima treba skrbiti liječnik obiteljske medicine te kolege iz hitne pomoći. U OHBP-u je u svakom trenutku prisutno sveukupno tri do pet liječnika (broj varira u odnosu na hitne intervencije unutar Bolnice). U odnosu na bolesnicu koju navodite nismo u mogućnosti dati točne podatke jer nam prvenstveno nije poznat identitet iste. Ali isto tako želimo istaknuti da ustanova poštujući prava bolesnika u javnost niti ne istupa s podacima o zdravstvenom stanju istih.
Kako je vidljivo iz odgovora, objašnjenje je li višesatno dežurstvo tek jednog liječnika izuzetak ili praksa, zbog čega je sasvim logično, ali ne i dopustivo, da je velik broj pacijenata u gore spomenutoj statistici primoran na pregled čekati satima, nismo dobili.
No zato smo dobili upozorenje da ime liječnika (koji nije prozvan kroz ovu priču) kao i fotografije iz čekaonice kojima raspolažemo (koje su tu kako bi posvjedočile o gužvi koja se toga dana stvorila u bolnici) ne objavljujemo.
– Molimo Vas nadalje da se zaštiti identitet osoblja OHBP-a jer bi navođenjem u medijima imenom i prezimenom zdravstvenih djelatnika postupili protivno postojećim zakonskim odredbama. Dakle u skladu s navedenim nemamo običaj pružati takvu vrst podataka. Isto tako Vas molimo, obzirom da se na djelatnike, bolesnike i posjetitelje primjenjuju odredbe Pravilnika o kućnom redu Opće bolnice Zadar, a kojima je zabranjeno slikanje i/ili snimanje bolničkog osoblja, prostora i pacijenata, kao i objava navedenih sadržaja da se suzdržite od takvih daljnjih radnji. Navedeno služi ne samo radi bolesnika koji nam se obraćaju i kojima smo dužni pružiti adekvatnu zdravstvenu skrb već i radi neometanog svakodnevnog rada.
Mi za kraj ove priče prije svega kao građani, sutra ljudi kojima će biti potrebna hitna medicinska pomoć, a tek potom kao novinari, molimo da se na dobrobit 125 tisuća stanovnika, koliko naš grad s okolicom broji, ubuduće ovakve situacije ne događaju, jer nitko nije došao u bolnicu bezrazložno, bio njegov slučaj hitan, hitniji ili najhitniji. A da je nehumano i neetično bolesnog čovjeka ostaviti da na pomoć čeka satima, suvišno je posebno obrazlagati.
Kako smo od istog izvora dobili informaciju da je jučer na hitnom prijemu liječnica od djelatnika na trijaži tražila ime ženske osobe koja je ovdje bila baš u vremenskom periodu u kojem je naša sugovornica čekala na red, detaljnije podatke o razlogu dolaska i točnom vremenu upisa i otpusta iz bolnice nismo željeli pisati (od dolaska do kraja obrade prošlo je sedam sati).