Po uzoru na Amerikance razmišlja se o uvođenju 4 znaka Stop na raskrižja
Prometni stručnjak Željko Marušić objavio je analizu u kojoj navodi kako je od ukupno pola milijuna prometnih znakova na hrvatskim cestama, njih barem sto tisuća suviših. S druge strane, nedostaju tisuće znakova i oznaka koje bi trebale upozoravati vozače na opasna mjesta, upozorio je stručnjak.
Temeljita revizija prometne signalizacije jedan je od prioriteta u cilju povećanja sigurnosti na cestama, smatra Marušić. ‘Znakovi na cesti su poput soli u jelu, ne smije ih biti ni previše, niti premalo’, objasnio je u tekstu na portalu Autoportal, prenosi Net.
Objašnjava kako višak znakova izaziva suprotan efekt jer otežava razlikovanje bitnog od nebitnog, a posebno se to odnosi na brzinu.
‘Vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta te gustoći prometa tako da vozilo može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti…
Problem je što ga policija dosljedno ne provodi, odnosno ne sankcionira vozače koji ga krše, voze prebrzo na skliskom, pri lošoj vidljivosti, pred nepreglednim zavojem… Kad se vozači naviknu da ima nepotrebnih znakova, često ignoriraju ovo temeljno pravilo.
Kad ne bi bilo znakova, a policija bi dosljedno sankcionirala vozače prema čl. 51 st. 1, vozači bi prirodno propuštali vozila s desne strane, a oni koji nailaze s prvenstvom prolaza, ne bi komforno i bezbrižno ulazili u raskrižje’, objasnio je Marušić.
Ipak, tu su i raskrižja kod kojih stvari stoje drugačije. Prometni stručnjak smatra kako u tom slučaju prometnih znakova nedostaje, često istodobnih i na oba prometna pravca.
‘Puno bi pomoglo uvođenje pravila ‘Četiri znaka Stop’, vrlo čestog u SAD-u. Logika je jednostavna: obavezu zaustavljanja imaju vozači na obje prometnice koje se križaju, pa za nesreću trebaju oba pogriješiti, ne samo jedan, kao kod nas’, zaključio je Marušić.