Petorica otočnih načelnika za gradnju mosta Pašman – kopno

Načelnici pet otočnih općina, Tkona, Pašmana, Kukljice, Kali i Preka, potpisat će zajedničku inicijativu kojom će od Vlade RH, odnosno Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, tražiti da se 50-ak godina stara ideja o gradnji mosta Pašman – kopno uvrsti u prioritetne državne prometne projekte te da se napravi studija, odnosno idejni projekt kojim bi se utvrdila isplativost te investicije, kako piše portal Naši školji.

Na inicijativu Općine Pašman, prvi put smo se okupili s našim kolegama, načelnicima Tkona – Goranom Mušćetom, Kukljice – Marinom Boškom, Kali – Markom Kolegom i Preka – Jurom Brižićem. Na sastanku su bili i donačelnik Općine Pašman Andro Magić i pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kukljica Josip Burčul, a sve kako bismo razgovarali o problemima naša dva otoka koji zbog povezanosti mostom u Ždrelcu čine jedinstvenu cjelinu, kaže prvi čovjek Općine Pašman Krešimir Ćosić, inicijator sastanka.

Dodaje kako će se sa svojim kolegama okupljati nekoliko puta godišnje, svaki put u drugoj općini, jer jedino jedinstvenim djelovanjem mogu brže i kvalitetnije riješiti zajedničke probleme. Pritom ponajprije misle na prometno povezivanje oba otoka s kopnom.

Nitko nije zadovoljan trajektnim i brodskim vezama, autobusne linije također nisu usklađene, malo ih je i skupe su. Ljudi su frustrirani, to utječe na cjelokupnu demografsku sliku oba otoka, otvaranje radnih mjesta, turizam, na cjelokupan život. Evo, dvaput u deset dana stanovnici Tkona i većeg dijela Pašmana ostali su bez trajektne linije Tkon – Biograd jer se trajekt pokvario. I nikom ništa! Cijelo poslijepodne i večer bili smo bez veze s kopnom iz Tkona. Jadrolinija nas je upućivala na Preko, odnosno Gaženicu. To, naravno, poskupljuje cijelu priču, ali njih nije briga imaju li ljudi novca i vremena putovati 50, 60 kilometara da bi iz Biograda stigli u Tkon, negoduje Goran Mušćet, načelnik Tkona.

Most Pašman – kopno, smatraju svi odreda, jedini je način da se zauvijek kvalitetno riješi taj problem. To više što se o toj ideji razgovara već više od 50 godina, a most je ušao i u sve županijske prostorne planove.

Unatoč tome, nikad mu se nije ozbiljno pristupilo. Od 2013. godine Općina Pašman bila je na barem 20 sastanaka u vezi s gradnjom mosta u raznim ministarstvima, upravama, na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, ali bez konkretnog rješenja, napominje donačelnik Andro Magić.

I za načelnika Općine Preko Juru Brižića podrška gradnji 2217 metara dugog mosta Pašman – kopno je neupitna. Iako bi mu, ističe, vjerojatno više odgovarao tunel Zadar – Ugljan, smatra da je spajanje Pašmana s kopnom realnije, brže i jeftinije od podmorskog tunela.

Sljedeći sastanak načelnika dvaju otoka održat će se na Ugljanu, a na njemu će se rezimirati što je učinjeno i po pitanju gradnje mosta Pašman – kopno i po rješavanju ostalih tekućih problema vezanih uz prometnu povezanost dvaju otoka sa Zadrom i Biogradom.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...