Petorica otočnih načelnika za gradnju mosta Pašman – kopno
Načelnici pet otočnih općina, Tkona, Pašmana, Kukljice, Kali i Preka, potpisat će zajedničku inicijativu kojom će od Vlade RH, odnosno Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, tražiti da se 50-ak godina stara ideja o gradnji mosta Pašman – kopno uvrsti u prioritetne državne prometne projekte te da se napravi studija, odnosno idejni projekt kojim bi se utvrdila isplativost te investicije, kako piše portal Naši školji.
– Na inicijativu Općine Pašman, prvi put smo se okupili s našim kolegama, načelnicima Tkona – Goranom Mušćetom, Kukljice – Marinom Boškom, Kali – Markom Kolegom i Preka – Jurom Brižićem. Na sastanku su bili i donačelnik Općine Pašman Andro Magić i pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kukljica Josip Burčul, a sve kako bismo razgovarali o problemima naša dva otoka koji zbog povezanosti mostom u Ždrelcu čine jedinstvenu cjelinu, kaže prvi čovjek Općine Pašman Krešimir Ćosić, inicijator sastanka.
Dodaje kako će se sa svojim kolegama okupljati nekoliko puta godišnje, svaki put u drugoj općini, jer jedino jedinstvenim djelovanjem mogu brže i kvalitetnije riješiti zajedničke probleme. Pritom ponajprije misle na prometno povezivanje oba otoka s kopnom.
– Nitko nije zadovoljan trajektnim i brodskim vezama, autobusne linije također nisu usklađene, malo ih je i skupe su. Ljudi su frustrirani, to utječe na cjelokupnu demografsku sliku oba otoka, otvaranje radnih mjesta, turizam, na cjelokupan život. Evo, dvaput u deset dana stanovnici Tkona i većeg dijela Pašmana ostali su bez trajektne linije Tkon – Biograd jer se trajekt pokvario. I nikom ništa! Cijelo poslijepodne i večer bili smo bez veze s kopnom iz Tkona. Jadrolinija nas je upućivala na Preko, odnosno Gaženicu. To, naravno, poskupljuje cijelu priču, ali njih nije briga imaju li ljudi novca i vremena putovati 50, 60 kilometara da bi iz Biograda stigli u Tkon, negoduje Goran Mušćet, načelnik Tkona.
Most Pašman – kopno, smatraju svi odreda, jedini je način da se zauvijek kvalitetno riješi taj problem. To više što se o toj ideji razgovara već više od 50 godina, a most je ušao i u sve županijske prostorne planove.
– Unatoč tome, nikad mu se nije ozbiljno pristupilo. Od 2013. godine Općina Pašman bila je na barem 20 sastanaka u vezi s gradnjom mosta u raznim ministarstvima, upravama, na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, ali bez konkretnog rješenja, napominje donačelnik Andro Magić.
I za načelnika Općine Preko Juru Brižića podrška gradnji 2217 metara dugog mosta Pašman – kopno je neupitna. Iako bi mu, ističe, vjerojatno više odgovarao tunel Zadar – Ugljan, smatra da je spajanje Pašmana s kopnom realnije, brže i jeftinije od podmorskog tunela.
Sljedeći sastanak načelnika dvaju otoka održat će se na Ugljanu, a na njemu će se rezimirati što je učinjeno i po pitanju gradnje mosta Pašman – kopno i po rješavanju ostalih tekućih problema vezanih uz prometnu povezanost dvaju otoka sa Zadrom i Biogradom.