Heina: “Kinezima je na meti Zadar, do ljeta ćemo znati ulaze li u luku”
Ekonomska komentatorica HRT-a Zvjezdana Heina kazuje kako je Kinezima na meti Zadar.
Zanima ih kontejnerski prijevoz u zadarskoj luci, obnova željeznice Zadar Knin , poduzetnička zona Crno te dogradnja zračne luke kako bi mogla primiti velike kineske zrakoplove. Zadarska luka je prioritet jer tamo imaju već 25 posto udjela. Na luku bi se usmjerio promet koji je sada u Kopru.
“Time bi se transport kineske robe skratio na 8 do 10 dana do europskih odredišta. U prvoj fazi najavljuju se ulaganja od 200-tinjak milijuna eura. Do ljeta bi trebali saznati detalje kineskog partnerstva u zadarskoj luci koja posluje loše”, smatra.
Što se tiče nadmetanja za zadarski terminal Gaženica koji se još uvijek gradi, Heina je rekla da je kocka pala na samo jednog zainteresiranog koncesionara. Otpali su zainteresirani Talijani i na stolu je samo ponuda tvrtke Zadar International Port Operations.
Lučka uprava mora odlučiti u sljedeća dva mjeseca o prihvaćanju ponude ili poništenju natječaja. Kod nas nikad ne ide glatko. Sporno je tko se krije iza jedinog ponuđača tvrtke koja je osnovana lani. To je turska grupacija i lučki operater Global ports Holding koji su imali predugovor za koncesiju terminala u Gružu u Dubrovniku. Ugovor je raskinut jer su kršili odredbe natječaja i nisu mogli zatvoriti financije. Treba li odbiti Turke za zadarski mega projekt vrijedan 180 milijuna kuna o kojem bi Gaženica trebala postati ukrcajna luka za kruzere a ne samo usputna stanica. Zadar bi profitirao jer bi kruzer- gosti duže boravili u gradu. Gaženica je inače najduža komercijalna zgrada u Zadru, 350 metara, no mogla bi je preteći trgovački centar Super Nova koji se dograđuje. Turci upravljaju, inače, sa 13 luka na Mediteranu uključujući najveću Barcelonu”, istaknula je za HRT.