Odustaje se od zaključivanja ocjena pred Božić
Nakon što je nastavnike zatekla vijest o povratku ocjena na polugodištu već od ove školske godine, što bi značilo da se ocjene zaključuju već za dva mjeseca, resorna ministrica Blaženka Divjak ipak je odustala od vraćanja zaključivanja ocjena već na kraju ovog polugodišta.
Divjak je, činilo se, u roku nekoliko dana promijenila mišljenje. Naime, Izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanja, koji bi uskoro trebao u javnu raspravu, a kao što je već i ranije bilo najavljivano, nakon nekoliko godina bit će vraćeno zaključivanje ocjena na polugodištu, piše N1.
U utorak je na HTV-u emitirana izjava ministrice u kojoj je kazala da će to biti već na ovom polugodištu, a u četvrtak je rekla da to ipak neće biti za dva mjeseca. Međutim, do te “blic-promjene” došlo je jer je prva izjava koju je HTV pustio u utorak zapravo snimljena još prije tjedan dana, ali je naknadno emitirana, piše tportal, koji doznaje da je prijedlog izmjena “zapeo” na provjeri u tijelima Vlade, a prije ‘zelenog svjetla’ Banskih dvora Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne može ga pustiti u javnu raspravu.
Podsjetimo, premijer Andrej Plenković je nakon medijske bure oko Nacrta prijedloga Obiteljskog zakona Nade Murganić s Obiteljskim zakonom javno naglasio da takvu proceduru moraju proći svi važni zakonski propisi, a u javnosti je već prisutna kritika nacrta prijedloga izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanja, kako zbog najave nagrađivanja nastavnika zbog rada na EU projektima, tako i zbog povratka ocjenjivanja na polugodištu jer dobar dio struke smatra da je to suprotno najavama da bismo trebali učiti za život, a ne za ocjenu.
Kako je za N1 kazao profesor povijesti i sociologije Miljenko Hajdarović, on “ne vidi apsolutno nikakvu korist od povratka ocjena na polugodištu”. “U nedostatku sustavnog istraživanja na tu temu mi samo temeljem osobnog i kolegijalnog iskustva možemo govoriti o ovoj temi. Ono u što sam siguran je da ocjene na polugodištu samo dodatno birokratski opterećuju nastavu i negativno utječu na kvalitetu poučavanja. Opet se ocjena stavlja u prvi plan”.
“Već više od desetljeća svjedočimo kako svaki novi ministar ili ministrica koji dođe na funkciju ukida ocjenjivanje na polugodištu da bi ga već sljedeći ministar ponovno vratio. Uistinu ne znam zašto je tome tako, no u ovom konkretnom slučaju rekla bih kako odudara od onoga što ministrica cijelo vrijeme propagira, a s čime sam i sama suglasna, a to je da treba učiti za život, a ne za ocjenu”, upozorila je za N1 i Eli Pijaca Plavšić iz Foruma za slobodu odgoja.
“Za učitelje u školama to znači ponovno dodatnu administraciju, a za učenike dodatni stres”, upozorava te poručuje: “Ono što Hrvatska treba napraviti je konačno početi sustavno provoditi strategiju obrazovanja, ponovno pokrenuti proces kurikularne reforme te cjelovito, a ne parcijalno pristupiti promjenama u obrazovanju”.