Evo što je pilotima dozvoljeno, a što nipošto ne smiju raditi
Kad god uđete u avion, svoj život stavljate u ruke pilota, a iako ga ne možete vidjeti, vjerujete da on ili ona rade svoj posao savjesno i odgovorno. Utjehu vam pruža misao da su 100 posto fokusirani na svoj posao i da ruke ni u jednom trenu ne skidaju s komandi, donosi Index.
Sad slijedi razočaranje, to ne može biti dalje od istine jer oni često uključuju autopilot odmah po uzlijetanju. Ipak, to im omogućuje da pozorno prate turbulencije i konverzaciju između različitih aerodroma, paze na sigurnost zrakoplova te se općenito brinu o dobrobiti putnika.
Postoje i druge, neobičnije stvari koje piloti smiju, ali i nesmiju raditi tijekom leta.
Smiju čitati samo novine
Tijekom slobodnog vremena na letu, piloti smiju čitati, no samo novine. Razlog za to jest činjenica da su novinski članci relativno kratki te ih ne dekoncentriraju za razliku od knjiga i romana. Neki piloti više vole čitati procedure na letu ili informacije vezane uz avion kojim upravljaju, piše Independent. Američka aviokompanija Delta svojim pilotima zabranjuje da čitaju u kokpitu išta što nema veze s avionom.
Što jedu?
Hrana u avionima poslovično je neukusna, no poput svih ostalih i piloti je moraju pojesti, no s jednom iznimkom. Piloti ne smiju izabrati isti obrok, kako bi se spriječilo da avion ostane bez pilota u slučaju da je to jelo pokvareno.
Izbjegavanje razgovora
Tijekom ključnih faza letova, piloti ne smiju međusobno razgovarati o stvarima koje nemaju veze s njihovim trenutnim poslom. To pravilo primjenjuje se prije nego što avion dosegne visinu od 3000 metara i nakon što se spusti na visinu manju od toga, naziva se sterilnim kokpitom, a uvedeno je 1974. godine, nakon pada aviona u kojem su piloti navodno razgovarali o neobveznim temama. Osim toga, članovi posade ne smiju razgovarati s pilotima, niti piloti smiju u tim trenucima komunicirati s putnicima.
Nema upotrebe osobnih elektroničkih uređaja
Neki piloti ne mogu izdržati pa je Instagram pun prizora snimljenih u kokpitu. Na komercijalnim letovima takvo ponašanje je zabranjeno.
Američka federalna zrakoplovna uprava je 2014. godine zabranila upotrebu bežičnih komunikacijskih uređaja u kokpitu, a to pravilo uključuje i tablete, mp3 uređaje i e-čitače.
Spavanje
Možda o tome niste razmišljali, no pilotima je dopušteno ubiti oko tijekom leta. Američki piloti nakon osam sati u zraku obvezni su otići odmoriti se, a na dugim letovima netko od članova posade zauzima njihovo mjesto kad se odu odmoriti. Ipak, ne smiju zaspati dubokim snom, jer bi to moglo smanjiti njihovu pozornost i brzinu reakcija kad se probude.