Vlada prepoznala Luku Zadar kao potencijalnu teretnu luku od važnog gospodarskog značaja
Vlada je na jučerašnjoj sjednici nadopunila Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030.) Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a najznačajnija novost u spomenutoj Strategiji za Grad Zadar i Zadarsku županiju je priznanje Luke Zadar kao važne teretne luke od iznimnog gospodarskog značaja.
Strategija prometnog razvoja zadarskoj luci već je odala priznanje kao drugoj najvećoj hrvatskoj putničkoj luci, a sada je izmjenama stavljen naglasak i na njen teretni dio, ali i popratnu infrastrukturu poput željezničke. Strategija piše sljedeće:
“Luka Zadar klasificirana je kao luka sveobuhvatne TEN-T mreže. To je luka koja je otvorena za javni promet od osobitog (međunarodnog) gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku. Luka u Zadru je druga najveća putnička hrvatska luka. Teretni promet ima veliki potencijal za razvoj naročito jer u blizini postoji željeznička infrastruktura za koju je također potrebno planirati moguću poveznicu sa novom lukom u Gaženici. Razvoj luke je usmjeren na cestovni i željeznički promet (treba vidjeti/procijeniti usklađenost s konceptom „morskih autocesta“ opisanim u mjeri M.2) te putnički promet i promet brodovima na kružnim putovanjima. Izgradnja nove putničke luke izvan jezgre starog grada u Gaženici je infrastrukturno završena te je u tijeku izgradnja terminalske zgrade za prihvat domaćih i međunarodnih putnika. Nova luka omogućava i proširenje kapaciteta za vezivanje većih međunarodnih trajekata i modernih brodova za kružna putovanja (home port) te međunarodni standard pristanišnih objekata za putnike i vozila. Daljnje analize utvrdit će neophodne projekte kako bi se ostvarila ova specijalizacija i kako bi se odredili prioriteti uzimajući u obzir stvarne potrebe i potencijal prema očekivanoj potražnji.”
Za dodatno pojašnjenje teksta Strategije upitali smo Josipa Bilavera, pomoćnika ministra mora, prometa i infrastrukture, koji je sudjelovao u izradi strategije.
– Strategiju smo radili s dugoročnim razvojem na umu, nema poveznice s nedavnim pričama o stranim investitorima, makar im može pomoći u odabiru Zadra i zadarske luke kao idealne lokacije za njihova ulaganja. Ono što mi planiramo je modernizacija željeznice jer bez nje ne možemo imati pravu teretnu luku, a novac planiramo povući iz fondova EU. Tako će luka postati atraktivna za ulagače, a s time će se otvoriti brojna radna mjesta, kako u luci Zadar, tako i na željeznici, popratnim poslovima i drugdje u Zadru, pojasnio nam je Bilaver.
Željeznica bi se tako, izgleda, mogla ponovno vratiti u naš grad, posebice zato što takav scenarij ovaj dugoročni plan prometnog razvoja razmatra. Ako se to ostvari Zadarska županija bi u budućnosti mogla živjeti i sa stabilnijim prihodima od onih od turizma.