Hrvatski trgovački lanac kažnjen jer je varao kupce: “Gratis proizvodi nisu bili besplatni”
Konzum i dvojica njegovih šefova kažnjeni su zbog varanja kupaca. Presudio je tako prekršajni sud u Makarskoj koji je nedavno utvrdio da je Konzum prodavao više proizvoda u paketu ističući da je jedan od njih gratis, iako je, kad se cijena preračunala, ispalo da su ga kupci ipak plaćali.
Kako proizlazi iz nepravomoćne presude, Konzumu ovo nije prvi put da krši Zakon o zaštiti potrošača zbog čega je kažnjen novčano, s deset tisuća kuna, dok dvojica njegovih zaposlenika moraju platiti po tisuću kuna kazne. Bila je to, prema ocjeni suda, nedopuštena poslovna praksa, a otkrivena je u ožujku 2015. godine u Super Konzumu u Vrgoračkom putu u Makarskoj, piše Net.hr.
Gratis proizvod u pakiranju kupci su ipak plaćali
Tržišni inspektori bili su 25. ožujka u toj trgovini i utvrdili sumnjive cijene. Na policama su pronašli 11 pakiranja štapića Saltas kikirik “3+1 gratis”, ukupne težine 160 grama. Maloprodajna cijena tog pakiranja bila je 8,99 kuna. Istodobno je cijena jednog pakiranja tih istih štapića iznosila 2,99 kuna. No, kada se ta cijena uračunala u pakiranje u kojem su jedni štapići trebali biti gratis, proizlazilo je da su ih kupci ipak plaćali 0,02 kune.
Na policama se nalazilo i 17 pakiranja štapića Saltar beer, također ponuđenih u kombinaciji “3+1 gratis” ukupne težine 180 grama i s cijenom od 8,97 kuna. Inspektori su i tu ponudu provjerili, te utvrdili da jedan paketić štapića težine 45 grama stoji 2,49 kuna. I opet je ispalo da četvrti paketić u ponudi “3+1 gratis” nije besplatan, već ga je kupac plaćao 1,5 kuna.
Evo što kaže Zakon o zaštiti potrošača
Drugi voditelj u trgovini uhvaćen je u nezakonitoj ponudi piva. Na njegovoj polici nalazila su se tri pakiranja Bavarie od pola litre, “3+1 gratis”, po cijeni od 28,49 kuna. Budući da je jedna limenka koštala 9,49 kuna, u ovoj ponudi niti jedna nije bila besplatna već ju je potrošač morao platiti 0,60 kuna.
Sud je zaključio kako su Konzum i njegovi djelatnici prekršili članak Zakona koji propisuje u kojoj situaciji je rasprodaja, dakle prodaja robe ispod cijene, uopće moguća. Osim u vrijeme sezonskih sniženja, to je dopušteno samo kad trgovac gasi svoje poslovanje, kad mijenja ili obnavlja poslovne prostore, kad određeni proizvod izlazi iz ponude ili pak kad mu je poslovanje ozbiljno ugroženo.
Predstavnici Konzuma tijekom procesa nisu dokazivali niti jedan od tih razloga, već su tvrdili kako im se potkrala pogreška jer imaju mnogo cijena koje završavaju s 99 ili 89 lipa.
“Bila je to informatička pogreška, žao nam je”
“Do propusta je došlo zbog sistemske pogreške zbog ranije istaknutih cijena. Omaškom cijena nije korigirana na pakiranju četiri komada. Radi se o informatičkoj pogrešci koja je ispravljena čim je uočena. Nismo imali namjeru oštetiti kupce. Žao nam je zbog tog previda”, tvrdili su u svojim obranama. To žaljenje sud je uzeo u obzir kao olakotne okolnosti, no u slučaju Konzuma utvrđeno je da ima i onih otegotnih.
Naime, do sada je Konzum, kako proizlazi iz evidencije Ministarstva pravosuđa već kažnjavan zbog kršenja Zakona o potrošačima. Unatoč tome dobio je minimalnu kaznu, od deset tisuća kuna. Maksimalna kazna za tvrtku je do 50 tisuća kuna. I zaposlenici koji su bili okrivljeni u ovom postupku dobili su minimalne novčane kazne.