Zeleni telefon u prvoj polovici 2017. zaprimio čak 68 prijava o onečišćenju vode, zraka, tla…
U prvoj polovici 2017. godine na Zeleni telefon udruge „Eko-Zadar“ pristiglo je 68 prijava građana. Svi pozivi dolaze s područja Zadarske županije. Većina poziva dolazi s područja grada Zadra (40 prijava), dok je nešto manji broj prijava iz drugih gradova i općina (28 prijava). Prema kategorijama Zelenog telefona najviše je prijava u kategoriji „Otpad“ 28 prijava. Nešto manji broj poziva imali smo u kategorijama: „Razno“ 11 prijava, „Zrak“ 9 prijava, „Vode“ 6 prijava, „Tlo“, „Zelenilo“ i „Gradnja“ po 4 prijave, „Šume“ 2 prijave i „Životinje“ 1 prijava.
Od 28 prijava iz kategorije „Otpad“ njih 14 odnosi se na divlja odlagališta dok 6 prijava na informacije o mjestu prikupljanja različitih vrsta otpada. Dobar dio prijava uspješno je riješen, dok nažalost imamo primjere kada nakon sanacije dobijemo poziv o novom onečišćenju na istoj lokaciji. Takav primjer imamo u ulici Čukovica, u Sukošanu. Nakon što je prošle godine uspješno očišćena, ista lokacija ponovo je postala odlagalište. Počinitelji ne samo da su ostavili otpad već su i razbili ploču zabrane odlaganja otpada. Sličan primjer imamo i za šumu Musapstan, gdje je nakon uspješne akcije čišćenja „Zelena čistka 2017“ prijavljeno novo odlaganje otpada.
Kako se primičemo toplijim mjesecima u godini raste broj prijava o zapuštenim zemljištima, bilo da se radi o privatnim ili javnim površinama i prijava izlijevanja fekalija septičkih jama u okoliš. Pozitivan primjer imali smo u sv. Filip i Jakovu kada je komunalno redarstvo rješenje o dovođenju terena u uredno i sigurno stanje dostavilo vlasniku terena s naznakom da ukoliko se vlasnik ogluši na njega, Općina će provesti čišćenje terena na trošak vlasnika. Uredne i čiste površine u interesu su svih građana jer se na taj način smanjuju populacije štetočina, glodavaca, gmazova, kao i koncentracije štetnih alergena. U slučaju da uređujete svoju zelene površinu ili teren provjerite kada je javni kontejner u vašem kvartu što možete provjerite na web stranici „Čistoće d.o.o“ ili na broj njihovog tel: 234 812 kako bi se na prvoj javnoj površini u blizini tražene postavio besplatan kontejner, a ukoliko želite uz plaćanje naknade kontejner se može postaviti gdje god vama odgovara.
Od 68 prijava u ovom polugodištu 45 prijava još su u postupku rješavanja dok su 23 prijave uspješno riješene. Uloga Zelenog telefona za 30 prijava odnosila se na posredovanje između građana i nadležnih institucija, u 20 prijava na davanje savjeta i informacije, dok se za 4 prijave odnosila na izravno sudjelovanje u postupku rješavanja. Najviše prijava upućeno je upravnim odjelima Županija/Gradova/Općina 16 prijava , nešto manji broj gradskim komunalnim poduzećima 13 prijava, dok komunalnim redarstvima 9 prijava. Nakon toga najviše prijava upućeno je Inspekciji zaštite okoliša, Policiji, Sanitarnoj inspekciji, Poljoprivrednoj inspekciji i Vodopravnoj inspekciji. Analiza komunikacije između građana i volontera Zelenog telefona u ovih šest mjeseci pokazala je da među prijaviteljima prevladavaju žene s 40 prijava, odnosno 58.82% prijava u odnosu na 21 prijavu muškaraca 30, 88%. Primijećen je trend smanjenja broja anonimnih prijava (10 prijava, 10,29%). Najpopularniji medij za prijavu problema i dalje je broj Zelenog telefona, ali sve se više koristi i internet, bilo putem maila ili putem poruka upućenih udruzi na njezin FB profil https://www.facebook.com/EkoZadar ili web stranicu udruge ://www. ekozadar.hr.
U sklopu projekta „Zeleni telefon: Možeš i ti“ tiskane su platnene vrećice koje skupa s brošurom „Možeš i ti“ građani mogu besplatno preuzeti u uredu udruge „Eko Zadar“, Špire Brusine 12. Osim održavanja servisa Zelenog telefona aktivnost na projektu su i radionice kreativnog recikliranja koje će se provoditi tijekom listopada 2017 godine.
Projekt „Zeleni telefon: Možeš i ti „ provodi udruga „Eko-Zadar“, a s 20.000,00 kuna sufinancira ga Grad Zadar, Upravni odjel za razvitak otoka i zaštitu okoliša.