U susjednoj BiH planiraju veliku turističku promidžbu rijeke koja izvire u Zadarskoj županiji

Krenula je promocija Nacionalnog parka Una u susjednoj BiH te projekta “Unaland” i to u organizaciji tog nacionalnog parka te udruge Dunavska mreža iz Zagreba. Prva je promocija održana u atraktivnim ambijentu vidikovca Zagreb 360 na vrhu Zagrebačkog nebodera, u samom središtu grada.

Ovom događaju odazvalo se preko 180 uzvanika iz oblasti turizma, zaštite prirode i medija, pretežno iz Hrvatske, kao i iz Bosne i Hercegovine te Slovenije. Njima je predstavljen gornji tok Une, odnosno Nacionalni park Una kao zaštićeno područje sa izuzetnim prirodnim i kulturnim vrijednostima, piše AgroKlub.

S obje strane granice

Osim toga, ovom se promocijom ujedno htjelo dati značaja u javnosti o svim ostalim prirodnim i kulturnim vrijednostima i turističkim potencijalima kojima obiluje rijeka Una svojim cijelim tokom u dužini od 212 km kojeg ovaj projekt obuhvata.

Tijekom prijema zvanica obuhvaćeno je predstavljanje turističke i gastronomske ponude gornjeg Pounja, s obje strane granice, a tijekom kojeg su evocirane i uspomene na vrlo važan običaj u razvoju komunikacije među ljudima, u narodu poznat kao “meza”. Krajinu su uz vrhunski nastup odlično predstavili i muzičari Šehad Komić i Ado Iftić, frontmen grupe Camino Verde.

45. Una regata

Koncert Prljavog kazališta na 45. Una regati, najavio je frontmen tog benda, Mladen Bodalec. Prljavo kazalište ove godine slavi 40 godina djelovanja na muzičkoj sceni, a Bodalec je pozvao Bišćane, njihove goste i učesnike Una regate da 28.07.2017. godine dođu na Gradsku otoku u Bihaću dočekaju učesnike Regate i uživaju u muzičkom spektaklu.

Vizionarski pristup

“Pounje i unska kontinentalna rivijera koje se prostiru u dvije države, predstavlja nešto čega nismo dovoljno svjesni, kako u BIH tako i u Hrvatskoj, a to je golemi turistički potencijal kojeg je pored njegove potencijalne iskoristivosti u turizmu ujedno potrebno i zaštiti. Danas su zaštićena područja u svijetu, a posebno ona koja obiluju znamenitim vodenim resursima, čistom vodom, spektakularnim slapovima i sedrenim barijeramakojima obiluje rijeka Una, vrlo traženi i predstavljaju veliki potencijal koji se uz vizionarski pristup, te pravilno upravljanje može pretvoriti u “vodenu bajku”, odnosno novi turistički brand na tržištu”, kažu u NP Una istaknuvši kako se taj brand postepeno počinje graditi od vremena uspostave NP Una, a i ranijim aktivnostima djelatnika u turizmu.

Turizam i privreda, a ne hidroenergetski potencijal

U Nacionalnom parku Una poručuju kako se NP Plitvička jezera i NP Krka koji se nalaze nedaleko od Pounja i NP Una pokazatelj i očiti primjeri kako se smaragdne vode i sedrene tvorevine, kao i ostale prirodne vrijednosti kojima Pounje obiluje, mogu odlično iskoristiti u turističke svrhe na dobrobit privrede i stanovnika Pounja, a ne kao hidroenergetski potencijal kao interes pojedinih interesnih grupa koji prijeti rijeci kakva je Una, te ujedno i opstanku stanovnika kojih je iz dana u dan u Pounju sve manje.

“Priča je prilično jednostavna, a na nama je da je sprovedemo u djelo, u “vodenu bajku” za one koji ne znaju da postoji i gdje se nalazi”, zaključak je onih koji vode Nacionalni park “Una”.

Feed me
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...