Pljačka li nas Hrvatska pošta? Tri jednaka paketića, a samo za jedan besplatna dostava u sandučić!?
Osječanka je preko interneta kupila dva dječja balona pogodna za punjenje helijem, svaki u vrijednosti od jednog dolara (4,50 kuna) uz besplatnu dostavu (plaća pošiljatelj). Balone je na kraju platila 10,90 kuna svaki jer joj je Hrvatska pošta za uslugu “uručenja malog paketa” naplatila 4,50 kuna po paketu. I to bez obzira na to što joj paketi nisu uručeni na kućnom pragu, nego je po njih morala doći u poštanski ured, te neovisno o činjenici da je poštar oba pokušao uručiti istodobno.
Dojam da joj se naplaćuje “magla” dodatno je, kaže, pojačan jer joj je poštar isti dan kada je ostavio obavijest o pristiglim balonima i o devet kuna koje mora platiti kada sama po njih dođe u poštanski ured, u sandučiću ostavio i paket koji je sadržavao zidnu naljepnicu u vrijednosti od 2,5 dolara (11,25 kuna), također kupljenu uz besplatnu dostavu – potpuno besplatno!
Čitateljica je samo jedna od tisuća građana koji svakodnevno kupuju povoljne artikle preko interneta, te koji se od svibnja prošle godine suočavaju s neugodnim iskustvom da više od same vrijednosti predmeta i troška njegove dostave u Osijek iz, najčešće, Kine, plaćaju “put” koji paket prijeđe od ulaska u Hrvatsku do lokalnog poštanskog ureda. I to samo zbog činjenice da je označen kao na poštanskoj deklaraciji kao “mali paket” i teži do dva kilograma, te da je Hrvatska pošta donijela odluku da se paketi do težine od dva kilograma koji nisu označeni kao “mali paket” dodatno ne naplaćuju. Tako su nerijetke situacije poput ove s početka priče da građanima stignu dva “kineza”, s robom podjednake vrijednosti i težine, a da za jedan samo zbog oznake “mali paket” moraju platiti 4,50 kuna, a za drugi bez oznake ne moraju. Udio je građana RH koji redovno kupuju preko interneta u 2017. godini povećan na 30 posto, a nakon Zagreba, Osijek je grad u koji pristiže najveći broj malih paketa. Zato, očekivano, broj nazadovoljnika u gradu na Dravi zbog “nameta” od 4,50 kuna raste, piše Glas Slavonije.
Za sada, jedini način da se ovaj “namet” izbjegne jest da kupac prilikom internetske kupnje prodavača zamoli da paket ne označi kao “mali paket”, već kao “poklon”. Što iskusni već i čine. No, do trenutka u kojemu im se ovaj način premošćivanja problema ukazao puno je kuna na račun “uručenja malih paketa” nepovratno naplaćeno od građana. Uz to, opravdano se postavlja pitanje ne bi li se sustav trebao mijenjati u korist građana, a ne tjerati ih da u njemu traže rupe.
Više pročitajte na Glasu Slavonije.