Energični nastup svjetski poznate čelistice na Viru: “Nismo svjesni bogatstva i ljepota koje nas okružuju”
Nije baš bilo ruka u zraku, zajedničkog pjevanja ili uobičajenog transa kao kada nastupaju izvođači nešto lakših nota. Iako njezin trendovski crossover zna podignuti publiku sa sjedišta, čelisticu Anu Rucner prije bi mogli nazvati atraktivnom i glamuroznom umjetnicom. Najpoznatija hrvatska violončelistica koja je veći dio karijere svirala u Mariborskoj i Zagrebačkoj filharmoniji odlučila je još 2012. godine izaći iz relativne anonimnosti i snimiti „Odu radosti“, spot koji je dobio svjetskog turističkog Oscara i ljepote Hrvatske zajedno s njezinim glazbenim darom lansirao u orbitu. Otad neumorno snima, sjajno svira i povremeno jednako dobro pjeva na radost njezinih fanova. Sve smo to vidjeli sinoć na virskom koncertu, odnosno prvom dijelu neuobičajenog i nestandardnog programa koji je osim hipnotički zavodljive umjetnice kasnije znatno razrijeđenoj publici ponudio i briljantne „Songkillerse“.
„Hvala vam, zaista. Iskreno to mislim“, kazala je Rucner na oproštaju od Vira pred pet-šest tisuća ljudi nakon 70-ak minuta koncerta. Sve je bilo kao i inače kada nastupa Rucner; erotizirani i energijom nabijeni nastup, dizajnirano violončelo, repertoar od Bacha, Beethovena, Vivaldija do Linđa, Drmeša ili Kopačkog rita te spotovi koji su uz glazbenu matricu pratili koncert. Dva puta ušla je i među publiku duhovito primijetivši kako je za spretno preskakanje bine također zaslužila aplauz. Evo što nam je ukratko slavna Zagrepčanka kazala o svojim glazbenim fascinacijama.
Snimili ste spot s temom „I will follow him“ iz filma „Redovnice nastupaju“ sa časnim sestrama milosrdnicama; znači li to, ako se smijem našaliti – da se zaređujete?
– Ne, naravno. Suradnja s časnim sestrama milosrdnicama zbora sv. Vinka Paulskog iz Zagreba jako mi je važna i sretna sam što smo uspjeli realizirati moju ideju koja mi se motala po glavi već nekoliko godina. Film „Redovnice nastupaju“ gledala sam nekoliko puta, a pjesma na kraju koju Whoopy Goldberg izvodi s časnama, nosi prekrasnu pozitivnu poruku. Poželjela sam ju izvesti, raspitala se i prijatelji su me uputili na sestru Elizabetu. Predstavila sam joj ideju i pristala je na suradnju. Premijerno smo pjesmu izvele na mojem obljetničkom koncertu ove godine u HNK Zagreb i dobile veliki pljesak. Sljedeći logičan korak bio je snimanje spota i u travnju smo otišli u Lunjske maslinike na Pagu. Bila je to savršena kulisa za ovaj spot, uz oko 80 tisuća drevnih maslina starih najmanje oko tisuću godina koje poput drevnih gorostasa čuvaju mnoge tajne. Vjera mi je jako važna i ova pjesma nosi snažnu poruku u bolje sutra i vjeru u svoje snove.
Kako Vam odgovara samački život? Primjećujem da puno nastupate i radite – ispunjava li Vas to?
– Živim sa sinom. Puno putujem, vrlo mi je dinamično, a glazba je prije svega moj način života i moja velika ljubav. Ispunjava me u potpunosti i sretna sam kad mogu violončelom prenijeti ljudima emocije kojima je neka skladba obojena. Čelo je instrument najsličniji ljudskom glasu i njegovi tonovi mogu dočarati nijanse emocija.
Snimili ste i obiteljski spot – bivši suprug Vlado Kalember, sin Darian i Vi – posvećen Nikoli Tesli. Čime Vas je Tesla inspirirao i što je dodirno u njegovom stvaralaštvu s glazbom?
– Spot posvećen Nikoli Tesli još je jedan od projekata o kojima intenzivno razmišljam u zadnje vrijeme. Predložila sam snimanje Gradu Zagrebu i u suradnji s gradonačelnikom gospodinom Milanom Bandićem uspjeli smo snimiti vrlo živopisan video uz glazbu iz „Sunčanih polja“ uglednog hrvatskog skladatelja Blagoje Berse. Spot je režirao Vlado Kalember, a glazbeno pojačanje je i Zagrebačka filharmonija.
Kako se Vaš sin uklopio u tu priču?
– Naš sin Darian već pet godina samostalno izrađuje zvučnike, jako ga zanima elektronika i baš je vješt u tome. Tesla mu je veliki uzor i kad je čuo da snimamo spot, izrazio je želju glumiti u njemu. Tesla je bio genij o čijim izumima je mnogo toga poznato, no on je jako volio i glazbu, osobito violinu. Budući da čelo može izvesti i tonove niske lage vrlo nalik violini, povezali smo njegovu strast prema glazbi s ljubavi prema izumima i kreirali spot koji opisuje njegov život i izume. Snimali smo u Teslinom rodnom Smiljanu i Teslinom zagrebačkom muzeju te na lokacijama koje su na neki način vezane uz njegov život. Premijerno sam ga izvela uoči obljetnice Teslinog rođendana u Zagrebu, a jedva čekam predstaviti ga i svjetskoj publici na svojim koncertima.
Postoji li glazbenik ili glazba u polju klasičnog stvaralaštva koju bi mogli nazvati najsličnijom Teslinom duhu?
– Tesla je bio veliki znanstvenik i izumitelj, puno ispred svog vremena i kao takav jedinstven i vrlo bi ga teško bilo usporediti s nekim glazbenikom. Budući da je obožavao glazbu i doživljavao ju vrlo intenzivno, mogli bismo ga nazvati na neki način i umjetnikom. Svi glazbenici koji iskazuju kreativnost i zapravo uvode u glazbu neke nove forme, glazbene izričaje zapravo su ispred svog vremena, no ne bi ih uspoređivala s Teslom, jer on je ipak jedan jedini.
Pretpostavljam kako Vaši nastupi ovise i o ambijentu u kojemu svirate, publici ili prigodi. Koliko poznajete otok Vir?
– U pravu ste, uvijek se prije nastupa raspitamo o prigodi, mjestu na kojem će se održati koncert i nastojimo prilagoditi repertoar publici. Moji su koncerti multimedijalni i često sviram uz video spotove kojima predstavljam prirodne i kulturne ljepote naše zemlje. Publika je na virskom koncertu mogla čuti izvedbe iz mojih najpopularnijih spotova: Drmeš, I will follow him, Kopački rit, kao i mnoge druge za koje sam osvojila međunarodne nagrade. Nadam se da su uživali. Inače, puno mojih prijatelja ljetuje na Viru i često ga nazivaju „Zagreb u malom“.
Kakvu glazbu slušate kad ste sami?
– Ovisno o raspoloženju, ponekad je moj izbor klasika, neki drugi put pop ili neki od hitova.
Sa spotom „Oda radosti“, koji je Vaša ideja, uspješno ste promovirali hrvatski turizam i osvojili mnoštvo svjetski relevantnih nagrada. Ni prije ni poslije takav uspjeh nije ponovljen u turističkoj promociji – nedostaje li nam možda malo više samosvijesti u promoviranju vlastitih vrijednosti?
– Taj spot je dobio najviše nagrada, no nije i jedini. Na primjer, jedan od nagrađenih spotova je i Alkarski ponos, a možda do kraja ove godine još koji spot osvoji nagradu. Vidjet ćemo. Naša je zemlja prekrasna i ima jako puno mogućnosti. Kad nas posjete stranci ne mogu vjerovati da postoji ovakav raj na zemlji. Često me i na nastupima pitaju mnogo toga o Plitvičkim jezerima, Dubrovniku, Zagrebu, Slavoniji, Istri ili Dalmaciji, pa vjerujem da su i moji spotovi jedan od kvalitetnih načina promocije. Mislim da još uvijek nismo dovoljno svjesni kulturnog i prirodnog bogatstva i ljepota koje nas okružuju, no vidim da ipak sve kreće na bolje te da se pokreću sjajne inicijative za promociju naše zemlje, ne samo kao turističke već i kao glazbene, umjetničke i kulturne destinacije.