Zašto su vaši prijatelji popularniji od vas?
Popularnost na društvenim mrežama zamijenila je popularnost u stvarnom životu za velik broj ljudi, pa više gotovo da i nije važno koliko ste stvarno popularni među svojim pravim, živim prijateljima, već koliko ste lajkova dobili od virtualne ekipe.
I sad dolazimo do problema – običnu su “prijatelji” koje pratite na društvenim mrežama popularniji i aktivniji od vas, što sociolozi zovu paradoksom prijateljstva.
Objašnjavaju ga tezom da ljudi imaju manje prijatelja od svojih prijatelja. Koliko god to čudno bilo, taj princip funkcionira. Upravo zbog njega vam ljudi koje vidite u teretani izgledaju bolje od vas, vaši vam se seksualni partneri čine iskusnijima od vas, ali i čini vam se da su vaši prijatelji bitno popularniji od vas.
Iako vam sve ovo vjerojatno izgleda zbunjujuće, zapravo je vrlo jednostavno za objasniti. Veća je vjerojatnost da će ljudi koji imaju širi krug prijatelja biti i među vašim prijateljima, od onih čiji krug prijatelja nije toliko širok.
Međutim, kad vi sami želite proučiti točnost ove tvrdnje, nastane problem koji statističari nazivaju ‘pristranim primjerom’. Manje je vjerojatno da će ljudi s manje prijatelja biti u vašem krugu prijatelja, nego u općoj populaciji. Drugim riječima, vjerojatnije je da ćete biti prijatelji s ljudima koji imaju više prijatelja, nego da ćete biti prijatelji s ljudima koji imaju manje prijatelja od vas, piše Metro portal.
Ljudi će češće pratiti aktivnije i utjecajnije ljude, koji će se, posljedično, češće pojavljivati u njihovim news feedovima od slabije aktivnih korisnika.
Znanstvenici su, pregledavši više od 600 milijuna tvitova od više od 24 milijuna korisnika došli do zaključka da se i među izrazito popularnim ljudima na Twitteru pojavljuje isto pravilo – prate ljude koji su popularniji i aktivniji od njih.