Smrt vreba na zadarskim cestama; Rezultati istraživanja pokazali katastrofalno stanje, naša županija prednjači po broju rizičnih prometnica

Hrvatski autoklub predstavio je rezultate istraživanja EuroRAP projekta provedenog 2016., uključujući predstavljanje nove karte rizika, snimku stanja 474 km državnih i lokalnih cesta u tri županije te rezultata za državnu cestu Sisak – Velika Gorica.

Karta rizika obuhvaća prikaz rizika od nastanka prometne nesreće utvrđenog na temelju broja prometnih nesreća u odnosu na broj ostvarenih kilometara vožnje koji prijeđu vozila. Također uključuje prosječne i individualne razine rizika od nastanka nesreća sa smrtnim i teškim posljedicama na mreži autocesta i glavnih državnih cesta u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2011. do 2015, piše Net.hr.

Tako se pet posto dionica svrstava u kategoriju visokog rizika, 10 posto u srednji rizik, 25 posto u nisko-srednji i 40 posto u niski rizik.

Rezultati za Liku, šibenski i zadarski kraj

Promatrano je 19 dionica županijskih cesta na području Ličko-senjske, Zadarske i Šibensko-kninske županije. Čak 58 posto županijskih cesta nalazi se u vrlo oštrom i oštrom zavoju. Kad je riječ o lokalnim cestama na vozačevoj strani ceste adekvatna zaštita metalnom ogradom nalazi se na samo 1 posto trase ceste, dok je desna strana promatranih dionica, ona suvozačeva adekvatno zaštićena na 5 posto trase ceste.

Za vozače i putnike u osobnim automobilima u Ličko-senjskoj županiji ukupno je čak 98,9 posto odabranih dionica županijskih i lokalnih cesta ocijenjeno sa jednom (visoki rizik) ili dvije zvjezdice (srednje-visoki rizik). U Zadarskoj županiji takva je ocjena prisutna na 77,5 posto dionica odabranih županijskih i lokalnih cesta a na cestama Šibenske županije koje su uključene u testiranje, na 75,3 posto.

Procijenjeni troškovi nadogradnje i rekonstrukcije promatranih dionica županijskih i lokalnih cesta na području Ličko-senjske, Zadarske i Šibensko-kninske županije iznose 42,7 milijuna kuna.

Cesta Zagreb – Sisak

Na predstavljanju se govorilo i o izvješću za cestu Zagreb – Sisak. Tim s Fakulteta prometnih znanosti obradio je državnu cestu D30 (istočna velikogorička obilaznica) i državnu cestu D36: dionicu od Žažine (raskrižje s državnom cestom D30). Nakon provedene video inspekcije pojedine dionice ocijenjene su zvjezdicama te su izdane preporuke za poboljšanje cestovne infrastrukture.

Prva kategorija vozača i putnika u osobnim vozilima: čak 21,2 km dužine navedenih prometnica (ukupno 58,6 km) ima ocjenu dvije zvjezdice, a 2,2 km svega jednu zvjezdicu. To je ukupno 40 posto dionica s neprolaznom ocjenom.

Motociklistima na cesti Zagreb – Sisak ne piše se dobro jer je 38,2 km dobilo ocjenu svega dvije zvjezdice, a 6,5 km jednu zvjezdicu – što je 76 posto loše ocijenjenih dionica. Pješaci i biciklisti ne bi trebali zalaziti na tu cestu jer za njih uglavnom nije predviđen kvalitetan prostor (84 i 87 posto loše ocijenjenih dionica).

U tu bi dionicu za sigurnosno prolazne tri zvjezdice trebalo uložiti 13,4 milijuna kuna.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi