Gaženica, najveći građevinski pothvat na Jadranu: “Najveće globalnih firme žele da im tu bude matična luka, otvorit će tisuće radnih mjesta!”

Neke od najvećih svjetskih brodarskih kompanija za kruzere žele da im matična luka iz koje će kretati na krstarenja Mediteranom bude – Zadar. Da se s njima o tome već vode pregovori potvrđuje predsjednik upravnog vijeća zadarske Lučke uprave Božidar Longin koji je ujedno i zamjenik župana Zadarske županije i HDZ-ov kandidat za župana na skorim lokalnim izborima.
Zadnjih su godina, objašnjava, zbog sigurnosne situacije mnogi kruzeri dugački i nekoliko stotina metara napustili Istanbul kao i luke na sjeveru Afrike te intenzivno tragaju za novim lokacijama za isplovljavanje na kojima će između krstarenja provoditi dane predviđene za popravke i redovno održavanje te opskrbu ogromnim količinama hrane i pića potrebnima na jednom krstarenju za oko 2000 putnika i 1000 članova posade koliko ih se obično ukrca na kruzer dužine 250 metara.
Ima, dakako, i većih kruzera, a čak i oni najveći od 400 metara mogu pristajati u zadarskoj luci Gaženica koju Longin kao i zadarski gradonačelnik Božidar Kalmetasmatraju povijesnim projektom za Zadar zahvaljujući kojem će se u narednim godinama otvoriti tisuće novih radnih mjesta.
Još od prošle godina trajekti i većina teretnih i ribarskih brodova više ne pristaju u staroj luci na zadarskom Poluotoku jer je u Gaženici otvorena nova putnička luka koju s autocestom Dalmatinom izravno povezuje četverotračna 17 kilometara dugačka brza cesta popularno prozvana Kalmetina po uskoro bivšem zadarskom gradonačelniku koji je odradio i dva četverogodišnja mandata kao ministar mora, prometa i infrastrukture.
Uz novo pristaništa za trajekte, kruzere i druge putničke brodove punom se parom gradi ogromna moderna zgrada putničkog terminala koja bi trebala biti završena do kraja ove godine i omogućiti dolazak većeg broja kruzera, pa i onih kojima će Zadar biti matična luka.
No to je samo dio ambicioznog projekta Gaženica u koji je do sada uloženo više od 150 milijuna eura i koji, uvjeren je Longin, više ništa ne može zaustaviti.
– Ovo je za Zadar šansa života, a za Hrvatsku luka budućnosti. Zadar ima centralnu poziciju na hrvatskoj obali, izravan ulaz u luku s autoceste, a u neposrednoj blizini luke su željeznica i zračna luka koja će nakon produljenja piste uskoro moći prihvatiti i najveće putničke zrakoplove. S oko tri milijuna putnika godišnje smo uz Split najveća hrvatska pomorska putnička luka. Generacije Zadrana su sanjale o premještanju teretnog prometa iz stare gradske jezgre odakle sada polaze još samo brze putničke linije za Preko na Ugljanu i Dugi otok te neki katamarani čime je oslobođen prostor za prihvat turističkih jahti i brodova i uređenje buduće marine u uvali po uzoru na Monte Carlo, govori Longin i otkriva kako se nova luka Gaženica sastoji od četiri gata i 12 vezova od kojih je 7 predviđeno za domaći, a 5 za međunarodni promet.
Cijelu priču pročitajte na portalu Globusa.