Više od 105 tisuća posjetitelja i gotovo 8 tisuća prijava za posao na Sajmu poslova u turizmu
Od 22. do 28. veljače održan je online Sajam poslova u turizmu na kojem su se predstavila 33 poslodavaca te portal EduCentar i Učilište Studium s posebnom ponudom edukacija iz područja turizma i ugostiteljstva. Sajam u organizaciji portala MojPosao posjetilo je 105.000 tražitelja posla, koji su se mogli prijaviti na gotovo 200 oglasa za posao u kojima se tražio veći broj izvršitelja.
Tijekom trajanja Sajma prikupljeno je gotovo 8.000 prijava za posao, dok je veliki broj posjetitelja stupio u direktni kontakt s poslodavcem putem chata.
Najpoželjniji poslodavci su hoteli u Splitsko-dalmatinskoj županiji
U sklopu Sajma poslova u turizmu, MojPosao je proveo istraživanje o zapošljavanju u turizmu. U istraživanju je sudjelovalo 300 ispitanika, od kojih je većina (83%) radila u turizmu barem jednu sezonu.
Ispitanici koji su radili u turizmu, obavljali su sezonske poslove prvenstveno u pauzi između stalnih poslova, odnosno u trenucima kada nisu mogli naći stalni posao (38%). Trećina ispitanika se zaposlila s namjernom da ostanu ‘za stalno’ jer im je to struka. Četvrtina ispitanika (26%) na poslovima u turizmu radila je za vrijeme školovanja kako bi si popunili budžet, dok ih je 24% u turizmu radilo nakon završetka školovanja i prije nego su pronašli stalni posao.
Najviše ispitanika (37%) radilo je na poziciji konobara, zatim kao sobarica (29%), šanker (17%) i pomoćni radnik u kuhinji (17%). Najmanje ispitanika ima iskustvo kao turistički pratitelj/vodič (2%) i maser (1%).
Najpoželjniji poslodavci u turizmu su hoteli, čak 42% ispitanika najviše bi željelo raditi u hotelu, dok bi u restoranu htjelo raditi njih 14%. Interes za rad u putničkoj ili turističkoj agenciji gaji 8% ispitanika, 6% bi ih voljelo raditi u trgovini ili suvenirnici, dok bi se 4% ispitanika rado zaposlilo u kafiću. Najmanji interes vlada za rad u kampu (3%) i hostelu (3%).
Ispitanici koji žele raditi u turizmu, žele raditi na moru. Najpoželjnija županija za rad u turizmu je Splitsko-dalmatinska; u njoj bi posao željelo dobiti 26% ispitanika. Malo više od petine ispitanika (23%) želi raditi u Istarskoj, a 13% u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. U top pet županija nema niti jedne županije kontinentalne Hrvatske. Grad Zagreb je na sedmom mjestu, u njemu bi u turizmu voljelo raditi 4% ispitanika.
Iako su plaće preniske, 88% ispitanika bi ponovno radilo u području turizma
Ispitanicima je za donošenje odluke o radu u turizmu najbitnija informacija o plaći (35%), a zatim osiguran smještaj (32%). Svega 15% ispitanika navodi da im nisu potrebni nikakvi posebni uvjeti i da oduvijek žele raditi u turizmu, 8% ih navodi da nemaju druge opcije, dok bi 6% ispitanika radilo u turizmu pod uvjetom da se ne moraju seliti.
Najveći broj ispitanika, njih 82%, kao pozitivnu stranu rada u turizmu navodi stjecanje novih vještina i znanja te upoznavanja novih ljudi (74%). Malo manje od polovice ispitanika (45%) smatra da su zanimanja iz te djelatnosti zanimljiva i atraktivna, a 37% ih ističe mogućnost boravka na moru. Svega 3% ispitanika smatra kako rad u turizmu nema pozitivnih strana.
Da posao u turizmu može biti edukativan smatraju svi ispitanici. Kao prednosti prvenstveno navode mogućnost učenja stranih jezika (73%) i timski rad (73%). Za 61% ispitanika poslovi u turizmu su dobri jer ih mogu naučiti obavljati više stvari odjednom, isto koliko i radu pod pritiskom (61%). Nešto manje od polovice ispitanika (47%) smatra kako takva zanimanja radnika uče ophodnji s klijentima, isto koliko i strpljenju (47%).
Čak 88% ispitanika bi ponovno radili u turizmu. Od ispitanika koji ne bi radili u turističkim djelatnostima većina (69%) ih to ne bi radila jer traže (ili bi tražili) stalni posao. Visokih 67% ispitanika ne bi radilo u turizmu zbog preniskih plaća, dok ih 36% smatra da je to pretežak posao. Četvrtina ispitanika (26%) želi raditi u struci, a svega 5% ispitanika odbilo bi raditi u turizmu jer nisu spremni na preseljenje.
Od ispitanika koji su već radili u turizmu, njih 63% željelo bi ponovo raditi kod istog poslodavca.