Veliki trgovački centri muzu Hrvate; Umjesto da snize cijene, oni se dogovaraju
Hrvatski kupci ne profitiraju od konkurencije među velikim trgovačkim lancima u zemlji, upozoravaju stručnjaci, prenosi Balkan Insight.
Konkurencija među velikim lancima, domaćim i inozemnim, ne dovodi do rušenja cijena za kupce, rekla je Tanja Popović Filipović, voditeljica Centra za edukaciju i informiranje potrošača.
“Usprkos tome što slobodno tržište postoji, veliki lanci usklađuju cijene među sobom. Kupci zbog toga ne profitiraju od konkurencije”, rekla je Popović Filipović, dodajući kako nijedan od lanaca nije spreman ponuditi niže cijene od konkurencije, piše Index.hr.
Cijene od Nove godine porasle
Usto, Popović Filipović upozorava kako su cijene u trgovačkim lancima u Hrvatskoj od Nove godine porasle.
Hrvatska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja 1. veljače odobrila je akviziciju trgovina Bille od strane nizozemske kompanije Spar. To znači da će Spar preuzeti čak 62 Billa trgovine i logističke centre Bille u Hrvatskoj, koja u ovom trenutku zapošljava oko 1900 radnika.
Ta akvizicija Spar po broju zaposlenika malo približava Konzumu, koji je dio Agrokor Grupe.
Kako da potrošači uštede?
Popović Filipović navodi kako samo jedna stvar može uštedjeti novac potrošačima.
“Lanac od proizvođača do konačnog potrošača treba razbiti na dijelove. Na primjer, tako da potrošači kupuju direktno od malih lokalnih proizvođača”, ističe.
Prema istraživanju Eurostata iz lipnja 2015. godine, cijene hrane i bezalkoholnih pića u Hrvatskoj devet posto su niže od europskog prosjeka. Ipak, u obzir treba uzeti činjenicu da je razlika u prosječnoj plaći između Hrvatske i ostatka Europske unije mnogo veća. Prosjek plaće u EU-u tako iznosi 1508 eura, a u Hrvatskoj tek 740 eura.
Trgovački lanci koji prodaju živežne namirnice su među najprofitabilnijim branšama hrvatskog gospodarstva. U 2016. godini prihodi su im porasli 4,5 posto. Prema napisima hrvatskih medija, u zadnje dvije godine prihodi Konzuma porasli su za 11 posto.
Prihodi Plodina i Lidla porasli su za 13 posto, a prihodi Kauflanda za 5,8 posto.