Talijani žele preuzeti naše brodske linije; Iz Jadrolinije kažu kako će se znati oduprijeti konkurenciji
Sukladno liberalizaciji tržišta na koju se RH obvezala, zainteresirani strani brodari mogu se od ove godine natjecati za ukupno 47 koncesija u obalnom linijskom pomorskom prometu.
Kako neslužbeno doznajemo, neki talijanski brodari već su pokazali interes, što znači da domaći brodari – državna Jadrolinija te nekoliko manjih privatnih brodara – dobivaju inozemnu konkurenciju. Iako iz Jadrolinije nismo uspjeli dobiti odgovor na pitanje što očekuju nakon otvaranja tržišta, iz državnog brodara već duže vrijeme stižu uvjeravanja kako će se znati oduprijeti pojačanoj konkurenciji, piše Poslovni.hr.
Jedan od načina je pomlađivanje flote, pa je tako Jadrolinija odlučila naručiti brod za udaljene otoke poput Korčule, Visa i Lastova, vrijedan 50 milijuna eura. Kako je najavljeno, državni će brodar do 2027. nabaviti 26 brodova, od čega 23 nova. Uz modernu flotu, kao drugi adut u Jadroliniji vide iskusnu posadu i duboko su uvjereni da će zadržati vodeću poziciju na istočnoj obali Jadrana.
Vijest o eventualnom dolasku stranaca nije svima drago čuti, no sigurno će donijeti i nešto pozitivno. Primjerice, zacijelo će učiniti racionalnijim poslovanje Jadrolinije, koju dio struke kritizira jer, primjerice, na pojedinim brodskim i trajektnim linijama troše nevjerojatne količine goriva. Tek treba vidjeti kako će strancima moći parirati mali domaći privatni brodari, koji se već godinama bore s Jadrolinijom. Tvrde da se u tu kompaniju prekomjerno upumpava proračunski novac, što njima stvara nelojalnu konkurenciju, a zamjeraju im i dampinške cijene na nekim linijama.
Od ukupno 47 linija za koje će se dodjeljivati koncesije, 23 su trajektne, 14 je brzobrodskih a 10 klasičnih brodskih linija. Svega pet ih je tržišno isplativo i tu je riječ mahom o kratkim linijama kao što su Split – Supetar, Valbiska – Merag, Brestova – Porozina, Prizna – Žigljen ( koncesionar Jadrolinija) te Stinica – Mišnjak (Rapska plovidba). Niti ostale linije nisu neatraktivne, jer Agencija za obalni linijski pomorski prijevoz, koja raspisuje javne natječaje za dodjelu koncesija, za takve linije određuje nižu koncesijsku naknadu.