Nakon nesreće u kojoj je pješak jučer izgubio život, MO Ričine: “Na opasnost ove prometnice upozoravamo već dvije godine”
Nakon jučerašnje prometne nesreće u kojoj je život izgubio 79-godišnji pješak u Ulici Miroslava i Janka Perice kraj Gradskog groblja, predsjednik MO Ričine Kristijan Kotlar oglasio se priopćenjem u kojem ističe kako se na istom mjestu dogodilo nekoliko nesreća.
– Nakon prometne nesreće koja se dogodila jučer, 9. veljače 2017. godine, na ulici Miroslava i Janka Perice i koja je nažalost rezultirala sa tragičnim posljedicama, odnosno smrtnim slučajem, osjećamo se dužnima obavijestiti širu javnost o problematici koja se veže uz spomenutu prometnicu.
Naime, nakon nekoliko prometnih nesreća koje su se dogodile na istom mjestu, odnosno u potezu od 30-ak metara, MO Ričine je 01. travnja 2015. godine uputio zahtjev prema nadležnom Upravnom odjelu Grada Zadra za hitnim pronalaskom rješenja ograničavanja brzine na ulici Miroslava i Janka Perice, i to u potezu od Šestanskog prolaza do križanja za Gaženičkom cestom. Unatoč tome što smo uz zahtjev priložili novinske članke prethodnih prometnih nesreća, nadležne institucije nisu reagirale na adekvatan način.
Odgovor koji smo dobili, bio je, da je za navedenu prometnicu određeno ograničenje brzine na 50 km/h, da se zbog važnosti prometnice ne smiju postaviti tzv .”ležeći policajci”, a da su neka druga rješenja za ograničenje brzine problematična dijelom zbog financija, a dijelom zbog procedure oko dobivanja suglasnosti PU Zadarske.
Moramo napomenuti da su djelatnici nadležnog Upravnog odjela izašli na teren po primitku našeg zahtjev, međutim, stekli smo dojam da se cijeloj problematici pristupilo površno, pa od svih mogućih rješenja koja nisu bila u koliziji sa zakonima Republike Hrvatske, a koja se tiču zahvata na prometnicama, jedino što se napravilo, bilo je označavanje „tragova upozorenja” pred samim pješačkim prijelazom što nikako nije rješenje ovog problema. Rješenje problema je isključivo u adekvatnoj prometnoj signalizaciji ili regulaciji i češćim policijskim kontrolama. Također, potrebno je izmještanje pješačkog prijelaza jer bi na taj način, umjesto što je dosad vodio prema nigdje, vodio do autobusnog stajališta i samim tim osim što bi napokon dobio svoj smisao, podigao sigurnost na višu razinu. Unatoč tome što postoji ograničenje od 50 km/h (sada i 60 km/h), 99% vozila koja prođu tom prometnicom voze i 80 do 100 km/h.
Nažalost, jučer se dogodila prometna nesreća sa tragičnim posljedicama. Ne tražimo ničiju odgovornost, jer se ljudski život ne može vratiti, ali koristimo ovaj način da i putem medija apeliramo na nadležne institucije, odnosno PU Zadarsku i nadležni Upravni odjel Grada Zadra da se napokon ozbiljno pristupi rješenju ovog gorućeg problema prije nego dođe do nove prometne nesreće s tragičnim posljedicama, kaže Kotlar.