Upiši se u registar ‘Ne zovi’ i riješi se nepoželjnih poziva
Upis u registar “Ne zovi”, koji će potrošačima omogućiti zaštitu od neželjenih poziva i SMS-ova, bit će moguć od 31. siječnja, kada je predviđeno puštanje sustava u rad, potvrđeno nam je HAKOM-u.
Besplatan upis u registar korisnici će moći ostvariti podnošenjem propisanog zahtjeva putem obrasca izabranom operatoru, a nakon toga trgovci će morati sve prijavljene iz registra izbrisati iz svojih pozivnih lista, tj. neće im smjesti slati poruke i zvati ih radi ponude svojih proizvoda.
Ako pak to učine, trgovci će morati platiti kaznu, u rasponu od 10 do 100 tisuća kuna, piše Večernji.hr.
Potrošač koji će se htjeti riješiti neželjenih poziva i poruka morat će predati zahtjev u kojem će morati navesti podatke s imenom i prezimenom, telefonskim brojem koji se želi upisati u registar, OIB-om i brojem osobne iskaznice, a u roku od tjedan dana od zaprimanja zahtjeva neželjeni broj bit će upisan u registar.
Slične registre imaju još neke zemlje EU poput Njemačke, Grčke, Italije… a kod nas je Ministarstvo gospodarstva na temelju Zakona o zaštiti potrošača pokrenulo Pravilnik o registru zajedno s Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne djelatnosti (HAKOM).
U Pravilniku se detaljno uređuju sustav i prava potrošača koji se odluče upisati u registar te se propisuje obvezni sadržaj i način vođenja registra potrošača koji više ne žele primati pozive i poruke u okviru promidžbe te prodaje putem telefona.
Uvođenjem registra svi građani koji su godinama ogorčeni zbog poziva i promocija proizvoda raznih trgovaca, od povoljnih posteljina do promotivnih večera, to će moći za koji dan spriječiti.
Kako je i navedeno pri najavi registra, registar će biti posebno koristan za zaštitu starijih osoba, koji se često daju nagovoriti na kupnju robe koja im ne treba i zbog čega im je onda ugrožena egzistencija. Trgovci koji će zvati potrošače pri pozivanju broja moći će vidjeti na kojem broju stoji zabrana pozivanja, no neće moći vidjeti tko je vlasnik broja.