U siječnju po jeftinije gume, ožujku skije, a u travnju slatkiše

U kupnju ne idite bez plana i gladni, kupnja ne smije biti impulzivna, kupnja hrane nije izlet, nego odgovorna zadaća. Potražite proizvode snižene cijene s ispravnim rokom trajanja, u šoping ne vodite djecu – savjetuje pravila za pametnu kupnju Ilija Rkman iz Društva za zaštitu potrošača koji će ove savjete zaokružiti riječima “pokrij se koliko je poplun dug”, piše Večernji.hr.
A većini Hrvata poplun je prilično kratak, što uostalom potvrđuje i Rkman podatkom da je realna procjena kako su mjesečni troškovi četveročlane obitelji u Hrvatskoj 1200 eura. Da bi te troškove smanjili, izuzev spomenutih savjeta, valja pratiti akcije i kupovati na sniženjima.
Trenutačno je aktualna zimska rasprodaja koja se u nas ponajprije odnosi na odjeću i obuću pa se sada mogu povoljnije kupiti zimske jakne, nove čizme, veste itd.
U drugim europskim zemljama svaki mjesec nosi neke specifične uštede koje su pobrojili u njemačkom Focusu gdje, primjerice, podsjećaju da je svibanj vrijeme kupnje lanjskih bestselera jer proizvođači kreću s novim izdanjima ili pak da je rujan vrijeme za nabavu vrtnog namještaja.
Ovo potonje je primjenjivo i u nas jer je krajem ljeta pravilo rasprodaja garnitura za vrt, sjenica, suncobrana. No, u svakom je slučaju ključno planiranje koje ponavlja Rkman:
– Rasprodaje su prigoda da se kupi nešto po niskoj cijeni, ali svejedno se moraju pratiti cijene jer ima slučajeva da se cijene prije rasprodaje podignu i potom “spuste”, a zapravo je cijena proizvoda ostala istom kao i prije sniženja.
Uvijek se povoljnije može nabaviti i roba s greškom za koju pak nemate pravo reklamacije, ali često se u sniženjima zna staviti uvjet kako se roba kupljena na rasprodaji ne može vratiti što nije točno i što prijavljujemo inspekciji – opisuje Ilija Rkman napominjući kako se u zadnjih desetak godina udvostručio broj raznih nameta na koje godišnje odlazi prosječna hrvatska plaća.
U kupnju ne idite bez plana i gladni, kupnja hrane nije izlet, nego zadaća
Siječanj – zimske gume nude se za 30 posto umanjenu cijenu, a cijena zimske odjeće i obuće još više pada nego u prosincu te se na manje sniženje stavljaju i nove kolekcije
Veljača – lanci s namještajem spuštaju svoje cijene
Ožujak – skijaška sezona se završava – sve što će vam biti potrebno za skijanje iduće godine najjeftinije je u ožujku
Travanj – nakon Uskrsa padaju cijene svih slatkiša prvenstveno onih prigodnih od proteklog blagdana
Svibanj – u izlozima su već kupaći kostimi koji se prije dolaska “pravog ljeta” mogu kupiti uz popust kao i posljednje ljetne kolekcije odjeće i obuće
Lipanj – topliji dani koji znače više boravka izvan kuće redovno donose sniženja opreme za vježbanje u kući
Srpanj – idealno vrijeme za kupnju ljetne odjeće i obuće na sniženju
Kolovoz – sezona roštilja je na vrhuncu pa se spuštaju cijene roštilja i opreme za roštilj, plastičnih bazena i potrepština za boravak na plaži
Rujan – s krajem vrućih ljetnih mjeseci snižavaju se cijene vrtnog namještaja, suncobrana, kosilica, a sredina mjeseca odnosno tik pred početak školske godine donosi sniženje školskog pribora, torbi, pernica i sl.
Listopad – first minute turističke ponude za skijanje i vikend-odmore poput wellness vikenda na obali
Studeni – trgovački lanci su već uređeni za božićne blagdane koji se većini čine još daleko iako je početkom studenog bitno povoljnije kupiti božićne dekoracije, kuglice i ukrase
Prosinac – krajem prosinca započinje sezonsko zimsko sniženje koje se ponajprije odnosi na odjeću i obuću protekle jesensko-zimske sezone, ali iz skladišta se vade i proizvodi iz ljetne kolekcije po povoljnijim cijenama