Tehnologija sutrašnjice na Pozdravu Suncu; Stižu hologrami i interakcija svjetlosti s posjetiteljima
Pozdrav Suncu, brend po kojem je grad Zadar prepoznatljiv u cijelom svijetu postaje atraktivniji, interesantniji i moderniji. Jedinstveni svjetlosni efekti bit će još intenzivniji, vrlo vjerovatno će se nadograditi i hologramskim projekcijama, a ništa manje važno, kvarovi koji su godišnje znali koštati preko pola milijuna kuna značajno će se smanjiti. Iskoristit će se i njegov marketinški potencijal, odnosno potaknuti održavanje evenata koji će se naplaćivati.
Detaljnije o poduhvatu poragovarali smo Alanom Kociperom iz Inovativnog Zadra d.o.o.
Što podrazumijeva obnova i modernizacija instalacije Pozdrav suncu? Na koji će se konkretno način povećati njezina atraktivnost?
Obnovom i modernizacijom instalacije Pozdrav Suncu osim manjih građevinskih radova na saniranju i poboljšanju odvodnje iz „bazena“ Pozdrava Suncu, sanacije kontrolne prostorije i otklanjanja drugih sitnih nedostataka, predviđena je potpuna zamjena dotrajalih elektroničkih komponenti instalacije, što ujedno čini i najveći dio planiranih poslova. Ugradnjom tehnološki naprednijih elektroničkih komponenti omogućiti će se dodatna atraktivnost instalacije, pa bi tako svjetlosni efekti trebali imati jači intenzitet, uz pomoć senzora trebala bi se ostvariti interakcija posjetitelja i svjetlosnih efekata, a iznad instalacije rekonstruiranim Svjetlosnim zidom na upravljanje, trebao bi se moći dobiti 3D (hologramski) efekt.
Kada počinju radovi i kada je predviđen njihov završetak?
Očekivani početak radova je po završetku turističke sezone 2017. (kraj 10 mjeseca), a završetak se očekuje do početka turističke sezone 2018. (okvirno oko 4. mjeseca).
Za koliko će se, prema predviđanju, smanjiti troškovi održavanja instalacije nakon obnove? Koliko su isti iznosili do sada na godišnjoj razini?
Budući ćemo u javnom natječaju tražiti što duže garancijske rokove na instaliranu opremu, očekujemo da će prvih godina po obnovi troškovi održavanja biti minimalni i trebali bi se svesti na preventivno održavanje i nužno osiguranje instalacije. Kako su troškovi održavanja sustava postepeno rasli sa starenjem instalacije, te znali dosezati preko 500.000 kn godišnje, isti bi po obnovi trebali biti nekoliko puta niži.
Možete li pojasniti najavu njegove komercijalizacije?
Komercijalizacija znači osmišljavanje proizvoda i usluga temeljenih na atraktivnosti, posjećenosti i planetarnoj prepoznatljivosti instalacije koja je do danas postala jedan od najvećih brendova Grada Zadra. Primarni cilj nije ostvarivanje ekstra profita, već osiguravanje dovoljno prihoda za kvalitetno održavanje instalacije. To znači da će instalacija većinu vremena i dalje biti besplatno dostupna posjetiteljima, dok bi se jedan segment komercijalizacije odnosio na mogućnost kratkoročnog zakupa instalacije za promocije, ceremonije vjenčanja i slične evente. Drugi segment komercijalizacije mogao bi se odnositi na osmišljavanje usluga baziranih na primjeni informatičkih tehnologija, poput aplikacija za mobilne telefone, info-pulteva, web portala i slično. O konkretnim uslugama još je prerano za govoriti, ali marketinški potencijal je zaista velik.