Šveđanin zaljubljen u svoje zadarsko porijeklo turiste upoznaje s pravim čarima Jadrana
Rikard Utkovic porijeklom je iz okolice Zadra. Njegova nam je priča interesantna utoliko što je, unatoč činjenici da je rođen i živi u Gothenburgu u Švedskoj gdje ima kompletiran život; uspješnu karijeru menađera, obitelj i prijatelje, zaljubljen u svoju djedovinu i entuzijastičan u naumu da svima koji je nisu imali prilike vidjeti i upoznati, pokaže ljepote, bogatstvo i povijest Hrvatske.
S ciljem dovođenja turista na Jadran, posebno u zadarski kraj, osnovao je turističku agenciju “Upplev Kroatien” (Doživite Hrvatsku).
Već se neko vrijeme bavite dovođenjem turista u Hrvatsku. Zašto Hrvatska? Koji su to potencijali koje, eventualno, druge zemlje nemaju?
Najvažniji razlog “zašto Hrvatska” je taj što sam porijeklom Hrvat i to baš iz Zadra, volim Hrvatsku i emocionalno sam vezan za nju na mnogo načina. Hrvatska zadnjih nekoliko godina doživljava veliki razvoj nakon dugog razdoblja ekonomske recesije, a naročito u turizmu koji nezaustavljivo raste i ima ogroman značaj u ekonomiji. Danas je Hrvatska povezana brojnim avio vezama sa Švedskom i radi se o maximalno dva i po sata leta bez mijenjanja vremenskih zona. Mnogi Šveđani još uvijek nisu bili u Hrvatskoj, no vidjeli su što ostale mediteranske zemlje nude jer već desetljećima ljetuju u primjerice Španjolskoj ili Grčkoj. Šveđani vole povijest, kulturu, tradiciju, sunce, kristalno čisto more, fantastičnu hranu i dobru uslugu, a to je upravo ono što Hrvatska nudi. Smatram kako je ona još neotkrivena u većini nordijskih zemalja i tu se krije naš veliki potencijal.
Šveđane fascinira čistoća na svakom koraku i blaga klima
Koje su povratne informacije gostiju o boravku ovdje? Što ih posebno fascinira?
Šveđani su oduševljeni našom zemljom, kulturom, običajima i hranom. Posebno ih fascinira geografska raznolikost Hrvatske, kontrast između planina i Jadranskog mora, brojnost nacionalnih parkova, okus naše hrane te čistoća na svakom koraku. Naravno, privlači ih i blaga klima koja je neusporediva sa švedskom klimom i nudi obilje sunca i topline. Nakon svake grupe dobivamo mnogo pozitivnih povratnih informacija od gostiju te nam se iste grupe često vraćaju. Tu se moram zahvaliti našem osoblju u Hrvatskoj koja radi fantastičan posao s gostima.
Mislite li da bi naša zemlja mogla i trebala, obzirom na resurse, više gospodarski profitirati od ove grane?
Hrvatsku je prošle godine posjetilo 13,5 miliona turista što je znatan broj, no kad analiziramo da je primjerice samo katedralu Notre Dame u Parizu prošle godine posjetio isti broj ljudi, a cijela Francuska je imala 85 miliona turista shvatimo da imamo mnogo prostora za rast. Smatra da bi Hrvatska trebala više profitirati od turizma, a svakako je najveći izazov produžiti sezonu i to je upravo ono što mi radimo, jer Upplev Kroatien prvenstveno posluje u predsezoni i posezoni te dovodi grupe raznolikih afiniteta u Hrvatsku. Upravo je najveći izazov dovesti goste kada nije sezona, i tu vidim velike mogućnosti u kongresnom turizmu (kick – off), sportskom turizmu, aktivnom i avanturističkom turizmu, cikloturizmu, festivalskom turizmu kao i turizmu u vrijeme Adventa gdje za sada prednjači Zagreb.
U tri godine doveli nekoliko tisuća turista
Što konkretno “Doživite Hrvatsku” nudi turistima?
Mi u Upplev Kroatien (Doživite Hrvatsku) smo fokusirani na tvrtke, grupe i sportske klubove, kojima organiziramo razne vrste putovanja. Želimo im pružiti nezaboravno iskustvo u vidu organiziranog paketa koji uključuje sve, od bookiranog leta, smještaja, transfera, izleta i raznih aktivnosti ovisno od grupe do grupe i specifičnih želja. Na taj način pružamo gostu potpunu uslugu od početka do kraja putovanja pod budnim okom naših vodiča i pratitelja koji se brinu o svakom detalju, a na gostu je da se opusti i uživa u svom zasluženom odmoru i putovanju. Budući da u Hrvatskoj provodimo mnogo vremena, tamo imamo obitelj i prijatelje, tu smo u prednosti u odnosu na konkurenciju jer znamo sva najbolja mjesta, pa naši klijenti imaju osjećaj da su vidjeli stvarnu Hrvatsku, a ne samo obišli turističke lokacije. Pristup grupi ovisi o samoj veličini grupe, a do sada smo uspješno dovodili brojne male i velike firme i grupe u Hrvatsku.
Jeste li i na koji način povezani s lokalnim turističkim djelatnicima?
Naravno da smo povezani s lokalnim turističkim djelatnicima, hotelima, privatnim iznajmljivačima, restoranima i partnerskim agencijama te pružateljima raznih usluga u turizmu. Jako je bitno imati kvalitetne partnere u ovom poslu sa visokim stupnjem povjerenja i uvažavanja. Dugo smo vremena tražili prave partnere i tu ističem u prvom redu Hotel Kolovare i agenciju Terra Travel s kojima imamo fantastičnu suradnju. Također, ljudima u Hrvatskoj dajemo priliku da s nama rade i surađuju. Upplev Kroatien radi već tri godine i u tom razdoblju doveli smo nekoliko tisuća turista kojima smo pružili nezaboravno iskustvo, dok smo istovremeno u Hrvatskoj, izravno ili neizravno, zaposlili ljude.
Voli kafiće, odlična mjesta za kupanje
Što biste, kroz svoju tvrtku, u budućnosti voljeli postići?
U budućnosti bismo htjeli nastaviti s rastom koji smo imali proteklih godina, sa istom kvalitetom kao do sada te proširiti poslovanje na druge regije u Hrvatskoj, a naročito Istru, i unutrašnjost Hrvatske, primjerice Zagreb i Hrvatsko Zagorje. Također, željeli bismo naravno nastaviti izravno ili neizravno zaposliti još ljudi u Hrvatskoj.
Kažite nam za kraj nešto o zadarskom kraju iz kojeg ste porijeklom… Što Vas ovdje najviše fascinira, što imamo a da vam možda fali u vašoj Švedskoj?
Zadar je moj grad i ima posebno mjesto u mom srcu, tamo sam možda proveo svoje najljepše dane sa mojom familjom i prijateljima. Lokacija u Dalmaciji je super, sve je blizu, grad je prelijep i ima fantastičnu povijest, kulturu, tradiciju i naravno isto veliki broj dobrih restorana, kafića i mjesta za kupanja. Kad me netko u Švedskoj pita gdje u Hrvatsku trebamo putovati, uvijek je moj prvi odgovor Zadar.