Mostovi Pašman-kopno i Ričul-Turanj izgledna budućnost?
Ostvare li se planovi i zaključci s prošlotjednog sastanka u vijećnici Općine Pašman o gradnji mosta Pašman – kopno, do proljeća bi između otočića Ričul i Turnja mogao niknuti pontonski most, pišu Naši školji.
Ideja je to inicijatora sastanka Borisa Travice iz Mrljana, koji je okupljenima na sastanku pojasnio kako i na koji način uvjeriti nadležna tijela da Pašmanci misle ozbiljno i da je most između njihova otoka i kopna jedino rješenje za spas i prosperitet više od deset tisuća stanovnika Ugljana, Pašmana, Iža i Dugog otoka.
– Nadam se da će ljudi podržati moju ideju o postavljanju pontona na koji bi se stavila kamp kućica i sve usidrilo između Ričula i Turnja. Zamisao je da netko 365 dana živi u toj kućici kako bi se privukla i zainteresirala javnost, rekao je Travica te podsjetio na mnoge dosadašnje inicijative otočana za gradnju mosta. Na sve otočne vapaje, dodao je, državne institucije uglavnom su ostale gluhe i nezainteresirane.
– Ako se na ovim otocima misli živjeti i raditi, ako se misli imati mlade i djecu, mora se hitno nešto promijeniti, a država i nadležna ministarstva to moraju čuti, zaključuje.
Sastanku se odazvalo pedesetak stanovnika otoka te predstavnici susjednih općina, načelnik Općine Sveti Filip i Jakov Zoran Pelicarić te pročelnik Općine Kukljica Josip Burčul, koji potpuno podržavaju plan gradnje mosta ili tunela, što već struka odluči da je prihvatljivije.
Načelnik Općine Pašman Andro Magić upoznao je okupljene s činjenicom da su temeljem Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave pozvane izraditi takozvane Masterplanove ili Glavne planove prometnog razvoja, što je i preduvjet da se projekti gradske, prigradske i regionalne mobilnosti mogu kandidirati za sufinanciranje iz fondova Europske unije.
– Zadarska županija će s Gradom Zadrom pristupiti izradi Masterplana, a jedna od točaka bit će sagledavanje međuotočne povezanosti i povezanosti s kopnom (županijske i lokalne linije). Tunel Zadar – Ugljan (4,9 km) ili možda most Pašman – kopno (2,2 km, projektna ideja stara 50-ak godina). Masterplan će pokazati koji je način povezivanja Pašmana i Ugljana s kopnom moguće financirati sredstvima EU do 2030. godine, hoće li to biti most, tunel ili nešto treće, pokazat će studija, mišljenja je Magić.
Ante Kraljev, bivši načelnik Općine Pašman, rekao je da jedino HDZ-ova Vlada s pokojnim ministrom Jurom Radićem na čelu imala ozbiljne i ostvarive planove po pitanju gradnje mosta, a Guido Bobić predložio je osnivanje inicijativnog odbora za gradnju čvrste veze kopno – otoci Pašman i Ugljan u kojemu bi bili zastupljeni načelnici svih pet otočnih općina, načelnik Općine Sveti Filip i Jakov, Ante Šarić, prometni stručnjak, i arhitekt Nikola Bašić.