Hrvati će u dućanima i kafićima u prosincu potrošiti milijarde kuna
Prvih jedanaest mjeseci ove godine u trgovini na malo kroz fiskalne je račune evidentirano oko 75 milijardi kuna prometa, a već smo zagazili u mjesec koji bi ga mogao povećati za dodatnih 7,5 milijardi kuna!
Prosinac je po prometu u trgovini treći po izdašnosti mjesec u godini, odmah nakon turističkih srpnja i kolovoza u kojima se ove godine obrnulo oko 8,5 milijardi kuna. Za razliku od ljetnih mjeseci kada promet povećavaju strani turisti, prosinačka je potrošnja većim dijelom domaćeg karaktera.
Potrošačka groznica dodatno je potencirana turističkom ponudom u velikim gradovima i prigodnim adventskim priredbama na javnim površinama. Podaci iz fiskalnih računa sugeriraju da bi Hrvati u trgovinama mogli ostaviti 8,5 milijardi kuna – 1,2 milijarde kuna više nego u studenome, dok bi ugostitelji mogli povećati promet za stotinjak milijuna kuna.
Dodatna je potrošnja rezultat pojačanih isplata poslodavaca na kraju godine, ali i “peglanja” kartica.
Privatni bi sektor kroz božićne isplate, darove za djecu i jubilarne nagrade mogao povećati mjesečna primanja zaposlenih za 700 milijuna kuna, no božićni duh manjim se dijelom prenosi i na umirovljenike s nižim mirovinama kojima priskaču lokalne jedinice s par stotina kuna božićnice.
Javni bi sektor ove godine također mogao dobiti 1250 kuna božićnice, no o tome još nije postignut dogovor, što bi bilo dodatnih 300 milijuna kuna.
Prosinačka blagdanska groznica uzima, međutim, svoj danak u siječnju i veljači, jer su to mjeseci u kojima se promet za trećinu smanjuje u odnosu na kraj godine.
Osim u trgovačkoj maloprodaji koja je, prema fiskalnoj potrošnji, povećala promet za prosječnih 3,9 posto, oporavak potrošnje osjeti se i u zaradi hotela i restorana koji su u prvih 11 mjeseci ove godine ostvarili 20,2 milijarde kuna ukupnog prometa.
Njihov je prosječni prihod rastao više od deset posto, a posebno veseli što su visoke dvoznamenkaste stope rasta (oko 15 posto) zabilježene u predsezoni i posezoni, što pokazuje da se prihodi od stranih gostiju i turizma postupno šire na cijelu godinu, piše Večernji list.