Studija proizvođača automobila: “Žene su manijaci za volanom!”
Posljednja studija ruši stereotip o ženama kao smirenim vozačima.
Hyundai je u Velikoj Britaniji naručio studiju koja je trebala pokazati kako vozači emotivno reagiraju na podražaje u prometu, i to počevši od okolišnih uvjeta u samoj kabini, pa sve do određenih situacija i tipa same ceste.
Potpuno iznenađujuće, istraživanje provedeno na 1.000 britanskih vozača pokazalo je kako su žene u prosjeku 12% gore od muškaraca kad je u pitanju ljutnja, živčanost ili razdražljivost, piše Index.
Žene su tako emotivnije doživljavale sve scenarije, od toga kad ih pretječe auto, do situacije u kojoj netko viče na vozača ili skreće bez uključenog pokazivača smjera. Njihovo loše raspoloženje se zasniva na instinktu obrane usađenom u žene, a koji se temelji na evolucijskom razvoju ljudi.
– Evolucijska teorija kaže da su naši ženski preci morali razviti predosjećaj za svaku opasnost koja bi mogla zadesiti njih i njihove potomke u vrijeme kad je spilja prazna dok su muškarci u lovu. Taj prvi podsvjesni sustav upozorenja je prisutan i danas, pa ženski vozači reagiraju drastičnije na negativne stimulacije. Stoga će žene prije biti ljute i frustrirane, komentar je Patricka Fagana, autora istraživanja i biheviorističkog psihologa sa Goldsmiths University London.
Istraživanje je pokazalo i da 84% vozača usrećuje prazna cesta, dok vožnju prirodom preferira njih 78%. Treća na popisu najdražih lokacija za vožnju je priobalna cesta. Osim lokacije na raspoloženje vozača utječe i glazba, a potom slijedi komunikacija u vozilu.
Detekcija raspoloženja vozača provedena je tzv. DET (Driving Emotion Test) metodom koja uključuje analizu pogleda, otkucaje srca i sl.