Krešimir Dvorski, Nextbike: “Bližimo se brojci od 1000 registriranih korisnika u Zadru, građana, studenata i turista”
Od 20. svibnja Zadar je postao dijelom Nextbike zajednice, odnosno, sustava javnih bicikala. Na ulazu u gradsku jezgru, kao i na još tri lokacije, postavljene su stanice na kojima se mogu preuzeti Nextbike bicikli koje je u prve tri godine koristilo 15 tisuća biciklista koji su njima prešli preko 450 000 kilometara.
Nextbike je Krešimir Dvorski osmislio i realizirao s partnerom Antom Gustinom, a jednom kad se registrirate u Zagrebu, Nextbike bicikle možete unajmljivati u preko 100 svjetskih gradova. Munchen, Varšava, Budimpešta, Berlin, to su samo neke iz podužeg niza europskih prijestolnica koje sustav javnih bicikala koriste već desetljeće.
– Pilot projekt u Zadru za sada pokazuje odlične rezultate jer se bližimo brojci od 1000 registriranih korisnika među kojima su građani Zadra, studenti i turisti, rekao nam je Dvorski koji kaže kako je općenito percepcija ovakvog oblika prijevoza da je on namijenjen prvenstveno turistima, što nije točno.
– Mi uvijek ukazujemo na činjenicu da su prednosti korištenja sustava javnih bicikala višestruke upravo za domaće ljude jer za samo 79 kuna godišnje članarine svaki dan možete voziti bicikle do 30 minuta potpuno besplatno, a nakon toga se s vaš prepaid račun umanjuje za samo 8 kuna po satu. Sljedeći dan je prvih 30 minuta opet besplatno i tako cijelu godinu. U prosjeku većina korisnika sa 79 kuna otpedalira cijelu godinu i to Nextbike čini cjenovno najpovoljnijim, najzdravijom, najzelenijom i ujedno najzabavnijom dopunom javnom prijevozu.
Kada govorimo o smanjenju prometnih gužvi, Dvorski kaže kako na to, osim sustava javnih bicikala mogu utjecati i drugi čimbenici.
– Na smanjenje prometnih gužvi, osim sustava javnih bicikala mogu utjecati i drugi čimbenici poput automatizacije signalizacije, unapređenja prometne infrastrukture, zone smirenog prometa i brojni drugi oblici utjecanja na smanjenje pritiska na prometovanje u centru grada. Sustav javnih bicikala svakako doprinosi tome što je trenutno vidljivo u manjoj mjeri no što bismo mi to voljeli vidjeti. Međutim, širenjem mreže stanica s javnim biciklima i kontinuiranom edukacijom ljudi da je rjeđe korištenje automobila korisno i za zdravlje i za okoliša, ali i vrlo često brže i praktičnije, postigli bismo toliko željenu sinergiju i prometne gužve bi zasigurno bile daleko manje.
Bicikli su se najviše iznajmljivali na Poluotoku, Boriku i autobusnom kolodvoru, a nešto manje na Bilom Brigu zbog toga što bi jedna međustanica puno pomogla u češćem korištenju bicikala na relaciji Poluotok ili autobusni kolodvor – Bili Brig.
Prema riječima Krešimira Dvorskog, turisti su za Nexbtike imali samo riječi hvale i želju za većim brojem stanica.