Otočni sabor: “Otočani, obavezno se uključite u javnu raspravu o Vladinom prijedlogu plovidbenog reda!”
Otočni sabor, udruga za razvitak otoka, poziva otočane da preko svojih predstavnika u udruzi komentiraju predloženi plovidbeni red za sljedeću godinu koji je Vlada otvorila je preko Središnjega državnog portala, e-savjetovanja, javno savjetovanje o prijedlogu odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu.
Budući da većina otočana nije u sustavu e-građanin i na svojim otocima nisu pokriveni internetskim vezama, Otočni sabor ih poziva da preko svojih predstavnika u udruzi komentiraju predloženi plovidbeni red za sljedeću godinu.
– Savjetovanje je otvoreno do 31. kolovoza, a kako je za to važno pitanje za život otočana iznimno kratak rok, samo sedam dana, pozivamo stanovnike svih otoka da nam se jave, bilo preko predstavnika bilo, gdje je moguće, elektronski, rekao je za Hinu predsjednik Otočnog sabora Denis Barić.
Redoviti javni prijevoz u linijskome obalnom pomorskom prometu u Hrvatskoj tom odlukom obuhvaća 56 državnih linija od kojih se održavaju 52 (25 trajektnih, 15 brzobrodskih i 12 brodskih) na kojima koncesijski ugovori u javnom prijevozu istječu 31. prosinca 2016. Barić je istaknuo da je novim prijedlogom predviđeno 49 državnih linija, što je manje nego dosad i to će otočani osjetiti.
Nažalost, u prijedlogu odluke može se vidjeti i smanjenje dnevnih putovanja na nekim linijama, a to je vjerojatno rezultat ‘rezanja’ proračunskog novca za održavanje državnih linija s 320 na 270 milijuna kuna, ocijenio je Barić.
Od brodara koji održavaju državne linije u javnome pomorskom prometu traži se povrat novca iz subvencije za gorivo zbog razlike u cijeni goriva, koje je u međuvremenu pojeftinilo, i to baš u zadnjem kvartalu koncesijskih ugovora, a riječ je o 95 milijuna kuna, rekao je Barić. Podsjetio je da je Otočni sabor prije raspisivanja natječaja o koncesijama tražio javnu raspravu za državne linije kako bi se i otočani mogli uključiti u donošenje kvalitetnih odluka .
– Ovako se ponovno sve radi na brzinu i bez mišljenja otočnog stanovništva. Zanima nas hoće li se ovo odraziti i na ukidanje radnih mjesta te na smanjenje standarda održavanja javnoga obalnog linijskog pomorskog prometa, pitaju se u Otočnom saboru.