Grand Prix Škofićevom filmu “Plaža” snimanom kraj Nina sa zadarskim glumcima

Grand prix 51. Zagrebačkog salona dodijeljen je filmu “Plaža” autora Gorana Škofića! Film je sniman u produkciji „Kreativnog sindikata“ u lipnju 2015. godine na plaži Prodorica kraj Nina, u njemu su sudjelovali brojni zadarski profesionalni i amaterski glumci, plesačice, članovi plivačkih i ronilačkih klubova i drugi.

14. srpnja u Domu hrvatskih likovnih umjetnika uručene su nagrade 51. zagrebačkog salona. Ove godine dodijeljene su četiri nagrade, dvije jednakovrijedne Grand Prix nagrade Zagrebačkog salona, MSU nagrada i Nagrada Galerije Kranjčar, također je dodijeljna i jedna posebna pohvala.

Odbor za dodjelu nagrada u sastavu Vlasta Delimar, Suzana Marjanić, Marijana Stanić, Janka Vukmir i Josip Zanki dodijelio je dvije jednakovrijedne Grand Prix nagrade Zagrebačkog salona Vlasti Žanić za performans Pravo glasa (2016.) i Goranu Škofiću za eksperimentalni film, videoinstalaciju Na plaži (2016.).

Eksperimentalni film, videoinstalacija Na plaži Gorana Škofića dokumentira prije svega more i prije svega plažu da bi uskoro, kako to navodi Julija Gracin u opisu navedenoga rada, u kadar ušla slika društva.

Po završetku snimanja u lipnju prošle godine Goran Škofić izjavio je:

-Zadovoljan sam, super je bilo, vrijeme je bilo kratko, brzo smo objasnili što treba raditi i svi su vrlo brzo shvatili svoje uloge. Što smo tražili, to smo i dobili. Bilo je nevjerojatno lijepo raditi sa statistima, koje ne želim niti nazivati tako jer su odradili više od statista. Svatko od njih u ovaj je film dao mali dio sebe. Atmosfera na setu bila je vrlo opuštena i lijepa, što inače baš i nije pravilo, kaže Goran Škofić i objašnjava da se ponekad na snimanju događa da statisti dugo čekajući svoje scene postanu nervozni. Na plaži Prodorica to nikako nije bio slučaj, pa zadovoljni redatelj Škofić kaže kako su si 110 statista i ekipa koja je brinula da sve bude kako treba uzajamno pomogli.

Moćan nadrealan svijet filma u kojemu je sve na svojoj minimalističkoj poziciji, uz apsurdne situacije i komunikaciju aktera, asocira na hermetičnost suvremenoga društva i međuljudskih odnosa te istovremeno priziva i realnu sliku trenutne izbjegličke/humanitarne krize, svakodnevne prizore utopljeničkih tijela u Sredozemnom moru. Performativnom uporabom tijela u kombinaciji s fotografijom, filmom, videom i multimedijalnim instalacijama Goran Škofić istražuje društvenu kontrolu, manipulaciju i apsurde svakodnevice kojih je, nažalost, kao što je simbolički tematizirao i navedenim eksperimentalnim filmom, i više nego dovoljno.

Goran Škofić (Pula, 1979.), umjetnik za čiji je rad karakteristična upotreba tijela te njegova kontrola i manipulacija u medijima fotografije, filma, videa i multimedijalnih instalacija. Korištenjem mogućnosti pokretnih slika te medijske transformacije prostora, Škofić u svojim radovima razmatra društvene deformacije i razne apsurde svakodnevice u kojima je između ostalih i sâm protagonist. Iako obrađuje ozbiljne teme, kroz radove se često provlače doze humora i autoironije. Nakon završetka Umjetničke akademije u Splitu, kao umjetnik i redatelj, Škofić svoj umjetnički i istraživački rad nastavlja na rezidencijama u Francuskoj, Švicarskoj, Belgiji, SAD-u i Brazilu. Njegovi radovi redovito se prikazuju na izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu. Tekstovi, vizualna dokumentacija te kompletna biografija umjetnika nalaze se na autorovoj internetskoj stranici.

Eksperimentalni kratkometražni film “Plaža“ jedan je od prvih projekata realiziranih na području Zadarske županije od pokretanja Filmskog ureda od strane Zadarske županije.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...