“Edukativni tulum” za mlade Zadranke – u fokusu znanost, matematika, inženjerstvo
U petak, 17. 6., i subotu, 18. 6. 2016., u coworking prostoru COIN Zadar, Put Murvice 16, održat će se prvi događaj Pyxie Dust projekta u Dalmaciji. Riječ je o besplatnoj dvodnevnoj radionici za djevojke u od 13 do 18 godina koja se fokusira na STEM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika). Prijave su obavezne preko sustrava ENTRIO (http://bit.ly/1Y38oNm) zbog ograničenog broja mjesta, a sve će sudionice dobiti potvrdu o sudjelovanju. U petak radionica traje od 16:00 do 22:00 sata, a u subotu od 9:30 do 18:00.
Pyxie Dust 2016 donosi radionice, pokuse i vježbe rješavanja IT problema, isprobavanje novih tehnologija i primjenu kreativnosti na ideje koje polaznice same donose, a djevojkama će na Pyxie Dust događaju u Zadru pomoći mentori i gosti, poput Tine Lee Odinsky-Zec, direktorice centra za inovacije i poduzetništvu pri Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa te Ricarda Alamire, stručnjaka za promišljanje dizajna iz Madrida koji će voditi svoju slavnu dizajnersku radionicu te Mateje Hrzice, studentice elektrotehnike, koja će, osim praktične radionice, s djevojkama podijeliti i svoja iskustva o tome kako je biti jedina djevojka na postdiplomskom studiju elektrotehnike. Ovakva dvodnevna događanja za tinejdžerice, koja ih osnažuju da se obrazuju i razvijaju u STEM područjima, već su se ove godine vrlo uspješno održala u Osijeku i Zagrebu.
“Ovo je prvi puta da Pyxie Dust dolazi u Dalmaciju, ali ne i prvi put da to činim ja. Obožavam Zadar, ne samo zato što spaja dvije stvari koje jako volim znanost i glazbu kroz svoje fantastične morske orgulje, već i zato što sam u Zadru svaki puta dobila najbolji poklon – odličan provod! Pa mu se odlučila za to odužiti i to je glavni razlog zašto smo odabrali Zadar kao jedan od tri hrvatska grada u kojima će se odvijati Pyxie Dust 2016,” izjavila je Josephine Ida Zec, petnaestogodišnjakinja iz Zagreba koja je pokrenula projekt Pyxie Dust radionica usmjerenih na popularizaciju znanosti i tehnologije među djevojkama i djevojčicama u Hrvatskoj.
Tinejdžerske su godine ključan moment jer istraživanja o razlikama u zastupljenosti između muškaraca i žena u STEM područjima pokazala su kako je upravo to razdoblje kada većina mladih ljudi razvija želju o području daljnjeg obrazovanja.