Studija za hidroavionsko pristanište u gradskoj luci bez suglasnosti Lučke kapetanije
Maritimna studija za lokaciju pristaništa za hidroavione u gradskoj luci ostala je bez suglasnosti zadarske Lučke kapetanije te je vraćena na doradu hidroavionskom prijevozniku European Coastal Airlinesu (ECA), piše Zadarski list.
Razlog je slijedeći – studija se propustila uhvatiti u koštac s nekim vrlo bitnim stvarima pa tako u obzir nisu uzete izrazite vremenske prilike na mikrolokaciji na području uzletno – poletne staze, a pod tim pojmom prvenstveno se misli na utjecaj zapadnog vjetra i mrtvog mora. Nije procijenjen rizik za gustoću prometa malih brodica, kao ni rizik od požara, udara, nasukavanja, potonuća, sudara. Što se pontona tiče, studija izlaže samo najosnovnije podatke, poput njegove širine i dužine, no ostale informacije kao što su one o tehničkim obilježjima pontona izostale su.
Kako je lučki kapetan Alen Rukavina objasnio za Zadarski list, studija mora obuhvaćati najmanje navigacijska i meteorološko-oceanografska obilježja akvatorija, odnosno zahvata u prostoru, tehničko-tehnološka i prometno-plovidbena obilježja zahvata u morskom prostoru, mjere maritimne sigurnosti u pogledu plovidbe i boravka pomorskih objekata te zaštite mora od onečišćenja s pomorskih objekata u prilazu i unutar zahvata u morskom prostoru.
Dok se studija ne dopuni, Zadar će pričekati s pristaništem te će, kako tvrde neki poznavaoci situacije biti pravo čudo ako hidroavioni ove sezone polete iz našeg grada.