Počinje potraga za tajnim nacističkim blagom u Poljskoj
Dvije ekipe, neovisne jedna od druge, idućeg tjedna službeno kreću u potragu za nacističkim “zlatnim vlakom”, koji, prema lokalnim legendama leži u tunelu pod planinama blizu mjesta Walbrych na jugozapadu Poljske. Vlasti tog grada odlučile su odobriti potragu za vlakom ekipi Poljaka Pjotra Kopera i Nijemca Andreasa Richtera, koji su prošle godine prijavili vlastima da su navodno na 65. kilometru pruge Walbrych – Wroclaw pod zemljom otkrili stari njemački oklopni vlak iz Drugog svjetskog rata.
Dospjevši iz lokalnih medija u svjetske, navodno otkriće oklopnog vlaka dugog preko 100 metara zagolicalo je maštu brojnim lovcima na blago toliko da mnogi potajno očekuju da bi u njemu mogla biti i slavna jantarna odaja koju su nacisti ukrali iz Carskog sela u Rusiji, a izgubio joj se svaki trag.Jantarna soba prozvana je i osmim svjetskim čudom, a današnja vrijednost procjenjuje se na cca 250 milijuna dolara.
Bilo je priča kako je vlak pun zlata i drugih dragocjenosti. Lokalni povjesničari navode kako su nacisti koristili zatvorenike iz koncentracijskih logora kako bi izgradili ogromnu podzemnu mrežu koju su planirali sakriti dragocjenosti Trećeg Reicha. Iako je svrha tunela ostala nejasna, neki vjeruju kako su bili namijenjeni za vojno sjedište ili istraživanje oružja. Zlato u vlaku možda nije u formi poluga, već zlatnih plombi ili zubiju oduzetih Židovima koji su bili u koncentracijskim logorima. Logor Treblinka navodno je dnevno punio dva kovčega s desetak kilograma zlatnih zubiju svaki tjedan.
Iako je malo vjerovatno da bi vlak, ako se otkriće potvrdi, bio zaista neki od vlakova kojima su nacisti prevozili opljačkane umjetnine pred nadirućom Crvenom armijom, krajem rata oživjela je odmah lokalna legenda o nacističkom vlaku s 300 tona zlata iz banke u tada još njemačkom Wroclawu, koji je ušao pred kraj rata u tajanstveni, do danas neistraženi podzemni nacistički kompleks tunela i bunkera u planinama kraj Walbrycha i ostao izgubljen u podzemnom labirintu.
Dozvolu za pretragu terena, kako bi se definitvno potvrdilo ili osporilo otkriće vlaka dobila je i ekipa stručnjaka Rudarsko – metalurške akademije iz Krakowa koji u tom projektu surađuju i s TV kanalom Discovery. Pretraga terena bit će provedena neinvazivnim metodama. Učinit će to pomoću georadara.
U ovoj fazi ni jedna od dvije ekipe nije dobila dozvolu za otkopavanje na terenu, ni da napravi bušotine za sonde, a izvlačenje samog vlaka počelo bi eventualno tek u svibnju ukoliko se u izvještajima te dvije neovisne grupe eksperata pokaže da vlak postoji i zaista pokažu mjesto na kome je.
Prethodno je taj šumski teren oko 65. kilometra pruge provjerila i poljska vojska kako bi utvrdila ima li zaostale municije i granata i je li sigurno da na tom mjestu počnu radovi.