Poslodavci moraju prepoznati pad entuzijazma zaposlenika
Početak na novom poslu redovito je nabijen entuzijazmom i elanom, ali s vremenom i ulaskom u rutinu energija polako nestaje i zadaci koji su se činili zabavni i ispunjavajući postaju samo zamorni i dosadni, neželjena obveza.
Zamor sa statusom quo neizbježan je dio ljudske prirode i primjenjiv na svaki aspekt života, od braka do posla, piše Lider. Početak je redovito nabijen entuzijazmom i elanom, ali s vremenom i ulaskom u rutinu energija polako nestaje i zadaci koji su se činili zabavni i ispunjavajući polako postaju samo zamorni i dosadni, neželjena obveza. Posao šefa/vlasnika stoga je pobrinuti se da zaposlenicima ne postane dosadno do mjere da preko volje odrađuju poslove, odnosno kontinuirano ih motivirati. Preduvjet je, naravno, uočiti znakove zamora na vrijeme:
Odsutni na sastancima
Odsutnost duha na sastancima, kašnjenje na posao i česta ‘bolovanja’ redom su uvjerljivi znakovi gubitka zamaha kod zaposlenika. Najbolje rješenje u toj situaciji je obaviti razgovor u četiri oka i pokušati na taj način smisliti nove zadatke ili ciljeve koji će ponovo stimulirati radnika. Novi izazovi često su najefikasniji način inspiriranja radnika, ali imajući u vidu i njihove afinitete.
Ne prate novosti
Zadatak je šefa suptilno pratiti što zaposlenici čitaju, sudjeluju li na stručnim konferencijama, razgovaraju li o najnovijim inovacijama i tehnologijama i, ništa manje važno, imaju li adekvatan pristup svim resursima potrebnima za vlastito usavršavanje. Ako je odgovor na posljednje ‘da’, a sve prije toga ‘ne’, sva je vjerojatnost da je radnik izgubio zanos za svoj posao i treba nešto novo.
Izostanak inicijative
Izostanak inicijative jedan je od najočitijih i najlakše uočljivih znakova izgaranja na poslu. Ako radnik izbjegava nove zadatke prema svemu sudeći posao sve više doživljava kao opterećenje. U toj situaciji nije naodmet razmisliti o odmoru ili preraspodjeli poslova kako bi ga se rasteretilo i omogućilo ‘punjenje baterija’. Neki se, naime, toliko posvete poslu u početku da vrlo brzo dosegnu svoj maksimum i izgore, a nerijetko to neće priznati iz različitih razloga.
Prekid komunikacije
Posljednje, ako zaposlenik zadržava mišljenja i ideje za sebe, očito postoji problem. Kada netko pristupa nečemu sa strašću, onda neizbježno ima mišljenje o tome (religija, politika itd.), a vrijedi i obrnuto. Ako nekom nije više stalo i ne zamara se razmišljanjem o tome, postaje neuočljiv. Ako je to slučaj i postoji sumnja u pretjeranu rutiniranost, treba obratiti pozornost na jezik tijela tijekom sastanaka, kao i interakciju s kolegama. Interes se može obnoviti i nanovo potaknuti na niz načina, ovisno o uzroku problema. Ako, pak, ništa ne da rezultata, ne treba bježati od šire reorganizacije ili zamjene ljudi.