Tračanje – omiljena razonoda i izvor zadovoljstva

Stručnjaci tvrde da je ogovaranje jedan od najvitalnijih vidova komunikacije. Svi se bave nekom vrstom ogovaranja, bili oni bogati ili siromašni, doktori znanosti ili domaćice, muškarci ili žene.

Jedino po čemu se razlikuju je izbor tema. Žene najviše vole ogovarati druge žene, njihov fizički izgled i ljubavni život, dok se muškarci u svojim trač partijama više bave socijalnim statusom, sportskim temama i novcem.

Kad očekujemo čuti sočne detalje iz nečijeg života, aktiviraju se receptori u mozgu koji pojačavaju lučenje hormona sreće, stoga je ogovaranje najzdravija vrsta razgovora, jer se spomenuta aktivnost smanjuje kad pričamo o drugim temama kao što su npr. vrijeme ili politika.

Statistike govore da muškarci 55 % vremena provedu u tračanju, a žene čak 67%.
Osim društvene funkcije, trač može biti dobar način opuštanja. Znanstveno je dokazano da ogovaranje (dobronamjerno) u umjerenim dozama popravlja raspoloženje, djeluje relaksirajuće, pruža priliku da pobjegnemo od sumorne stvarnosti i jača veze.
Ipak, da bi ogovaranje imalo pozitivno djelovanje, moralo bi zadovoljiti osnovna pravila pristojnosti:

– širite tračeve koji su zabavni i izazivaju smijeh

– kad se šalite na tuđi račun, ne zaboravite ispričati i neku zgodu iz svog života

– ako mislite da priča koju ste čuli nije istinita, ne širite je dalje. Ukoliko vam teško pada da ti prešutite, zamislite sebe na mjestu te osobe. kako biste se vi osjećali da o vama šire slične glasine?

– Pazite kome pričate. Birajte prijatelje kojima ćete povjeriti trač. I nikad ne ogovarajte osobe koje su vam jako bliske ili one s kojima ste u sukobu.

Sve popularnije tzv. internet tračanje postalo je glavna razbibriga ljudima diljem svijeta. Na mreži postoji mnoštvo stranica posvećenih tračevima i skandalima, a broj korisnika je milijunski.

Na tim stranicama mogu se pronaći nevjerojatne informacije, a često se događa da poznati iste koriste u marketinške svrhe. Poznati sami, pod tuđim imenom, iznose povjerljive informacije o svom životu koje na taj način dospijevaju do medija.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...