Tankerska Next Generation: “Dalmacija” isporučena, “Pag” kršten!
Delegacija Tankerske Next Generation i Tankerske Plovidbe otputovala je na Daleki istok gdje je 27. studenog u južnokorejskom Sacheonu, iz SPP Shipbuliding brodogradilišta preuzela svoju treću ovogodišnju novogradnju – MT Dalmacija, dok je istovremeno održana i svečanost “krštenja” MT Pag čija se isporuka očekuje u predstojećim tjednima.
MT Dalmacija, koja će na svoje prvo putovanje krenuti kroz nekoliko dana, zaplovit će u prethodno zaključenom trogodišnjem aranžmanu s istaknutim unajmiteljem. Kao i ostatak flote TNG-a, MT Dalmacija pruža usluge međunarodnog pomorskog prijevoza rafiniranih naftnih prerađevina i određenih kemijskih proizvoda. Po primopredaji iz brodogradilišta, MT Dalmaciju će preuzeti stručna posada predvođena kapetanom Igorom Martinovom i upraviteljem stroja Marinom Dunićem.
MT Dalmacija je MR eko dizajn product tanker dužine 183 metra, širine 32 metra, dok ukupna nosivost tankera iznosi 49,990 dwt. Moderni dizajn novogradnje pruža mogućnost značajnih ušteda u potrošnji goriva i veću fleksibilnost brzina brodova čime je povećana i energetska učinkovitost, ali i smanjena emisija ispušnih plinova. Eko brodovi posjeduju različita poboljšanja u svojim pogonskim sustavima kao što su unaprijeđeni motori i veći propeleri koji smanjuju potrošnju goriva. Također, eko brodovi imaju poboljšanu hidrodinamiku koja uključuje optimiziran trup, uređaje za uštedu energije i boju niskog trenja kako bi se maksimizirala brzina broda na određenom režimu rada pogona.
Uskoro se iz SPP Shipbuildinga očekuje i isporuka MT Paga, također modernog eko produkt tankera sličnih karakteristika, i šestog tankera u floti koji je ovom prilikom i službeno “kršten”. MT Pag također ima unaprijed dogovoreni brodarski ugovor na vrijeme, a na prvo putovanje odvest će ga kapetan Davor Brnin i upravitelj stroja Ivica Ćuća sa svojom posadom.
Tankerska Next Generation će tako dočekati novu 2016. godinu s potpunom zaposlenošću svoje flote, koja će tada brojati šest modernih product tankera ukupne nosivosti 300.000 dwt. Po isporuci posljednjeg tankera prosječna starost TNG flote bit će manja od dvije godine i kao takva bit će jedna od najnižih u sektoru. Ova mlada flota product tankera svjetskim morima plovit će pod hrvatskom zastavom, a zapošljavat će gotovo 300 pomoraca, uključujući sve smjene na moru i kopnu.
Na ovaj način, najmlađa hrvatska brodarska kompanija je u manje od 16 mjeseci od svog osnivanja ostvarila zacrtani plan ulaganja i razvoja flote u 2015. godini, te će se s ove posljednje dvije isporuke ukupna kapitalna ulaganja TNG-a u razvoj flote približiti iznosu od 900 milijuna kuna.
– Svako proširenje flote veliki je iskorak u našem poslovanju jer nam omogućava stabilnost i ojačava tržišnu poziciju, ali je i posebno važno za nas jer doprinosi zaposlenosti naše regije povećanjem broja hrvatskih pomoraca na svjetskim morima. Visoka kvaliteta izrade novogradnji te naša stručna i homogena posada, minimizirat će rizike poslovanja na moru, dok će sklopljeni brodarski ugovori na vrijeme osigurati stabilnost novčanog tijeka i pridonijeti naporima managementa da se ostvare strateški planovi društva, istaknuo je John Karavanić, predsjednik Uprave Tankerske Next Generation.
Za kraj, vrijedi istaknuti kako su se ovi svečani događaji za Tankersku Next Generation i Tankersku plovidbu odigrali samo dan nakon što je Tankerska plovidba proslavila svoj 60. rođendan, koji se obilježava na dan grada Zadra, odnosno na blagdan Sv. Krševana.